Hjälp med DROP DOWN MENY
Jag håller på med nya bloggdesignen på min "testblogg", men jag får inte dropdown menyn så bred som jag vill och jag vet inte hur jag ska göra… Jag skulle vilja ha att den är lika bred som headern, även om det bara är fyra "rubriker" och flikar till dessa. Så någon som kan hjälpa till? Jag har försökt att ändra width och margin men ingenting händer mer än att nu de 2 av de fyra "rubrikerna" hoppat under de övre..
Såhär ser det ut i stilmallen:
#navbar {margin: 50;padding: 0;height: 1em;width: 10em;}#navbar li {list-style: none;float: left; } /* Ändra till right om du vill ha menyn till höger istället*/#navbar li a {display: block;padding: 3px 8px;background-color: #95AAAD; /*Ändra färgen på menyflikarna här*/color: #ffffff; /*Ändra färgen på texten här*/text-decoration: none;font-family: verdana; /*Ändra typsnittet här*/font-size: 10px; } /*Ändra storleken på texten här*/#navbar li ul {display: none;width: 250px;background-color: #cccccc;/* opacitet for IE */filter:alpha(opacity=75);/* opacity: 0.75; filter: alpha(opacity=75); *//* opacitet CSS3 standard */opacity:0.75;/* opacitet for Mozilla */-moz-opacity:0.75;}#navbar li:hover ul, #navbar li.hover ul {display: block;position: absolute;margin: 0;padding: 0;z-index: 1; }#navbar li:hover li, #navbar li.hover li {float: none; }#navbar li:hover li a, #navbar li.hover li a {background-color: #ffffff; /*Ändra färgen på undermenyn*/border-bottom: 1px solid #fff;color: #000000; } /*ändra textfärgen på undermenyn här*/#navbar li li a:hover {background-color: #c1c1c1;} /*Ändra färgen när man håller musen över undermenyn*/
Jag är helt vilse bland dessa koder. Hoppas någon annan kan hjälpa dig! :)
Jag har gjort så att jag ändrar padding right/left, har inte hittat någon annan lösning.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Nu har jag testat lite och nu funkar det ju bra som ni ser :) Men har ett litet problem till nu, och det är att jag inte vill ha mellanrummet mellan sidans början och den vita bakgrunden, jag vill att det ska börja med en gång. Och det gör det om jag flyttar ner koden med dropdown menyn under headern, men jag vill ha den över headern! Har checkat wrappern, content, body och headerns margin/padding men jag tror inte det har nånting med det och göra :S Klicka F5 när ni kommit in på bloggen så det har uppdaterats.
- Löst detta med nu :)
#4 Härligt!