NY HEADER FÖR NY KATEGORI
Jo det är så här att jag har funderat länge på om man kan göra så att man får olika headers i olika kategorier. om någon vet hur man gör skulle jag vara jätte tacksam om jag kunde få en lätt beskrivning på hur man gör. jag har inga problem med html koder och jag har designat en del bloggar inkl min egen :)
Sen undrar jag hur man gör något liknande som denna sida. kolla i länken. hur bygger man detta i en ny kategori?
http://www.stylebytyra.se/blogg/
Jag vill kunna gör en sådan sida. :D
"Man måste alltid börja någonstans för att komma någonstans" -XTIO
De har använt animering. Förmodligen är det samma bilder som spelasupp hela tiden. Finns flera enklare animationsprogramm som dessutom är gratis. Har du något redan?
Hoppas någon annan kan hjälpa dig med headerproblemet.
hmm jag har Photoshop och adobe flash pro 5.5.
Men hur bygger man den sidan då? :)
Beror ju på litegrann hur du vill ha det. Ska det vara en startsida som man sedan klickar vidare på som den du länkat till?
Okej, har du inte PhotoScape så tycker jag du ska skaffa det. :)
okej. :) #3 jag ska fixa det när jag kommer hem till sthlm igen. :) hur fungerar det. kan man alltså bygga en sida grafiskt då som man gör med knappar? Kan man göra photoshop bilder och lägga dit dom?
Jag vet inte riktigt hur man gör så olika sidor får olika headers, men jag vet hur man får en ny header när man för musen över den. Jag har det på min blogg (www.hejtina.blogg.se) , fast inte på startsidan. När man trycker på en kategori eller ett inlägg så kan man ta musen över headern så byts bild på headern! Dock är det samma bild fast med lägre mättnad och med texten "tillbaka till startsidan" på, men man kan ju ta vilken bild man vill.
Fast det var nog inte något sånt du var ute efter..?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4 Ja, om jag förstår det rätt, så som du vill ha det.