Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 960 ggr
Inaarah
0

Vad inspirerar dig?

Vart hämtar du inspiration till dina bloggdesigner? Vad får dig att känna dig extra kreativ? Vad motiverar dig till att blogga?

Jag har gjort några halvhjärtade försök till att börja blogga, men sällan finns motivationen och inspirationen där från början till slut i processen från att skapa bloggen, göra designen för att slutligen börja publicera inlägg. Kanske beror det på bristande kreativitet, ingen direkt inspiration eller motivation - jag vet inte.

Men hur som haver tänkte jag att vi kanske kan försöka inspirera varandra, eller skänka tips och idéer om era tillvägagångssätt. Sett något intressant på TV? Hört en låt som inspirerade dig? En hemsida med roliga färger, mönster, foton…?
Givetvis är det ju otroligt individuellt, men tack vare din länk kanske min tankeverksamhet drogs igång och vips hade jag mycket mer inspiration än innan. Dags att peppa och inspirera varandra! Glad

Inaarah
0

Kanske ska jag tillägga att We Heart It är en otrolig inspirationskälla för mig. Motiven, färger, ljuskompositioner, you name it. Underbar sida!

MajaL
0

Jag har fördelen att vara en otroligt kreativ person. Jag skriver väldigt mycket på min fritid över huvud taget. Skriver dagligen. Så för mig handlade det mera om att forma bloggen till "mitt rum". Så jag själv skulle inspireras och trivas.

I mitt rum i "verkligheten" har jag blommor, mycket ljust, tända doftljus och så har jag min skrivmaskin. Det är inrett "ålderdomligt" och med söta blommönster och liknande, på ett inspirerande sätt. Har en rhododenderon framför skrivmaskinen också.

Jag vet vad jag inspireras av när jag skriver på maskin, så jag försökte återskapa en liknande trivsel på bloggen med hjälp av designen.

Jag skulle säga att min blogg är väldigt mycket "jag". Vilket underlättar för mig när jag ska skriva där.

Ibland publicerar jag texter, ibland foton och ibland nyheter av olika slag. Men att skriva och publicera har jag aldrig haft så svårt att hitta inspiration till. Bara jag trivs på bloggen så går det finfint. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Nalle-]
0

Just nu bloggar jag otroligt sällan, både på grund av det tråkiga vädret (jag får ingen fotoglädje!) och dessutom kan jag inte föra över bilder till datorn innan jag har köpt en extern hårddisk. Obestämd

Jag skapade min blogg främst för att dela med mig av mina bilder. Fotograferingen betyder mycket för mig och jag tycker en blogg är en bra källa för att visa mina foton. Skriva tycker jag också är himla roligt, men av någon anledning skriver jag väldigt sällan långa inlägg på bloggen. Jag tror att det är för att jag vill att mina texter jag visar ska genomarbetade, arbeten som jag är stolt över. Men det är sällan jag orkar lägga ner så mycket tid på ett blogginlägg.

Mina djur, särskilt min hund, har också kommit att bli en större och större del utav min vardag. Från att Hugo har varit en ren sällskapshund har vi börjat träna lite av allt möjligt, både lydnad, freestyle och agillity. Bloggen blir då ett ställe där jag kan skriva lite om vår träning och framstegen vi gör.

Så det som inspirerar mig är mitt stora intresse för fotografering, samt hunden. Det är saker som jag trivs väldigt bra med att skriva om. Jag har försökt ibland att rikta in bloggen på musik, mode, osv… Mest för att hänga med i "trenderna" antar jag, men jag återgår alltid till djurtemat. Jag är en riktig djurnörd och det är det jag trivs med att skriva om. Jag håller med skribenten ovan, man måste trivas på sin blogg för att kunna hålla igång.

Och när jag tappar lusten att blogga så börjar jag läsa bloggar i stället. Efter ett tag börjar jag alltid igen Glad

Cafesinner
0

Musik, film, tankar och funderingar om livet, mina vänner, min familj, händelser, shopping, surfande på nätet, djur, skolan… tja, allt. Har också haft sk torka-perioder. Tror att bästa tipset jag har är:
Stressa inte fram det. Det kommer. Och tänk inte på "vad vill de läsa", tänk istället "vad vill jag skriva?". Det är precis vad som kommer göra bloggen speciell!

Glorious
0

Det mesta finner jag inspirerande :) Men foton, weheartit som tidigare nämnt är suveränt. Filmer, musik (ha på musik när du gör din bloggdesign så blir det mycket roligare), tidningar är också nice! Försök hitta mönster och former i udda sammanhang och se om det går att använda i en bloggdesign… Att söka runt på sidor som erbjuder gratis mönster och penslar till photoshop eller dafont.com för att hitta snygga typsnitt till bloggen är också himmla bra :)