Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 1415 ggr
Anibaz
0

Bredare blogg, hjälp?

Jaag har bytt design till min blogg men vill öka bredden på den, hur gör jag? Har följt Designadinblogg's instruktioner men då åker bara menyn ut åt höger.

Hjläp, tack!

AmandaChristina
0

Man ändrar de i content i stilmallen då, men oftast måste man även ändra margin för att den inte ska hoppa fel :)

jollycox
0

Öka width på wrapper lika mycket som du ökar på content.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

AmandaChristina
0

#2 Det stämmer inte alltid då wrappern kan vara mycket större än content!

jollycox
0

#3 ja wrapper är större än content för både content och side ska rymmas i wrapper och vill man öka bredden på content så måste man öka på wrapper annars hoppar menyn ner.

AmandaChristina
0

många wrappers är lika stora som hela bloggen, dvs över 1500px ^^ Men som du sa de är för att allt ska få plats :) Men oftast är den tillräckligt stor för att man ska kunna förstora både content och side :)

jollycox
0

Jag har bara stött på designer där den är precis så bred som den behöver vara för att content och side ska rymmas.

Tina-A
0

#0: Om menyn hoppar ner som du skriver så beror det på att din wrapper är för smal. Om du vill att din "contet" ska vara t.ex 700px bred, och sin side är 180px bred, så måste du gå och ändra så din wrapper är minst 880px. Alltså lika bred som side + content tillsammans, annars kommer side hoppa ner.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

MajaL
0

Har det löst sig TS?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se