Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 1054 ggr
[Kaktuz]
0

Varför

Jag är lite nyfiken på varför du bloggar ?

Är det för dig själv eller andra ?

Är det för att skriva av dig eller sprida ditt liv ?

Jag har bloggat i snart tre år och nästan från början låste jag den för allämnheten, till viss del inträde för dem få som jag kunde tänka mig få läsa. Jag skriver för att skriva av mig, och för att det är kul att spara på i en bok senare till barnen. En inblick på vad som skett i deras liv så att säja. Och när jag dör så ha dem en hel del att läsa som jag kanske inte sagt rakt ut pga känslor. Är diagnoserad med Asberges med så att blogga är bara nyttigt för mig.

MajaL
0

Jag bloggar för att föra mitt skrivande framåt och för att marknadsföra min kreativitet. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Kaktuz]
0

Pga ditt fotointresset ? Cool

MajaL
0

#2 Inte bara. Skrivandet och fotointresset. Flört

I synnerhet skrivandet skulle jag nog säga.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jess89
0

Jag bloggar för att förbättra mitt skrivande och även för att lägga ut bilder.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MajaL
0

Jag gör nästan allt för mitt skrivande tror jag. Rättar mitt liv efter att förbättra och utveckla mitt skrivande. Även för att hålla det igång.

Driver en blogg, skriver bokmanus, skriver till webbtidning, hoppas komma in på skrivarkurs nästa år och hoppas hitta ännu flera sätt att använda mitt skrivande. :)

Skriver dagligen. Det är en del av mig, så bloggen kändes som ett naturligt sätt att ge mitt skrivande ett öppet rum. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jess89
0

#5 har du alltid något att skriva om? har lite svårt att hitta vad man ska skriva om när man ska skriva varje dag. Den senaste tiden har det blivit mest kattprat, men annars känns det svårt att hitta bra ämnen.

MajaL
0

Ja, jag har alltid något. Ofta är det skönlitterära saker som jag sitter och pysslar med. Men det kan vara recensiioner, debattartiklar eller något annat.

Till bloggen blir det oftast lite skönlitterära texter av olika slag. Någon dikt och liknande.

Att tvinga sig själv att skriva varge dag är ett sätt att stimmulera sitt skrivande. Jag pressar mig själv litegrann, vilket gör att jag lättare hittar flytet. Tänker att "det kan alltid bli lite bättre". "Om jag skriver detta också så kommer det kännas jättebra när det är klart, då har jag skrivit ytterligare en text".

Så att sätta lite press på sig själv och fantasin är ett sätt att få det att flyta bättre på sikt. Man övarupp skrivandet. Även fantasin, så man kommer på saker att skriva om.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

lydds
0

Från början var det nog mest att alla andra hade bloggar och att jag också skulle skaffa en, nu ungefär ett år senare är det bara jag som bloggar. 
Älskar att skriva och uttrycka mig, men när statistiken blir högre så hindras jag lite. Har många gånger funderat på att låsa bloggen för att kunna skrev om vad jag vill skriva osv.
Det jag skriver kan lätt missuppfattas om man inte riktigt vet vem jag är, jag skriver liksom precis som jag känner.

Visar också upp rätt mycket foton i bloggen. :)

[Kaktuz]
0

Förbättra… Men hur går de på papper då ? Förstå nog vad jag menar.

#Jo så var väl trenden, och kändisar bloggade. Tips är att ha en egen för dig bara, och en för allmänheten. Att känna det där att kunna skriva vad som utan att någon ska missuppfatta det.

Sen även det, folk kopierar mycket, även foton, och folk bli förföljda för dem är lätta att hitta via blogga bla..

MajaL
0

#9 Hur menar du med på papper?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

lydds
0

#9 Skulle aldrig klara av att ha två olika bloggar, lägger ner otroligt mycket tid och energi på den blogg jag har, det blir liksom antingen eller. Men det är en smart idé.

[Kaktuz]
0

Ja ni skriver att ni skriver blogg för att förbättra skrivandet. Men gör man inte de på papper ? (skolan ^^)

För på en dator är tangentskrivandet inte skrivande i sig Oskyldig

#11 Ja visst. Beror helt på hur man är med, och orkar.

Jess89
0

#12 Många kan säkert tycka att det är lättare att använda datorn än att skriva för hand. Men självklart kan man förbättra sitt skrivande genom att skriva på papper med.

[Kaktuz]
0

Jo klart, men de vart orden jag ville ha rätt mening med Oskyldig

mjuhm
0

Jag bloggar väl mest för att få utföra mina intressen.
Fotografering är ett, djurfotografering & skrivande :).

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Kaktuz]
0

Glad

MajaL
0

#12 Man lär sig inte alltid bäst i skolan. Även om man tycker att man borde.

Den största delen av mitt kreativa skrivande har jag utveckat på egen hand hemma. Har även studerat grammatik mera hemma än i skolan.

Man lär sig hela livet. Jag har ju slutat i skolan. Men man fortsätter lära sig ändå.

Ibland är det att kunna arbeta under press som är lärorikt. Ibland kan det lärorika vara att ha kravet att prestera en text om dagen. Ja, man kan sätta upp egna mål på olika sätt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Kaktuz]
0

Var bara exempel :)

Klart att om man påbättra det efter skolan etc så bli det ju bättre :)