Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 2297 ggr
[WX5]
0

Problemtråd

Kollade lite i arkivet och insåg att det finns en del trådar där folk har problem med sina bloggar. Tänkte samla alla i en tråd så är det lätt att hitta.

Det man gör att man skriver:

• Vilken bloggtjänst
  • Vad problemet är
  • Vad man prövat för att få den bra igen

Något som ni tycker är en bra idé?

MajaL
0

Supersmart! *Tummen upp*

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[WX5]
0

Tack. Skrattande

Tove-
0

Japp en mycket bra idé!

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

[Malin]
0

Ett väldigt bra initiativ!

[WX5]
0

Tack Malin. Skrattande

[WX5]
0

Puttar upp tråden så den inte faller i glömska. Flört

[Maine]
0

Jag har fått lite problemas.. när jag ska lägga in en bild på bloggen (blogger) så blir bilden liggandes, fastän den är sparad i stående läge.

Varför blir det på detta viset?

MajaL
0

#7 Låter skumt. Har du laddat upp rätt ex. av bilden?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Maine]
0

#8  Japp..

Caroline.H
0

Jag har ett problem… Jag har laddat upp en bakgrund på bloggen(blogg.se), och nu vill jag få så att bara bakgrunden är lila och själva inläggsrutan(alltså där man ser alla inlägg)är vit. Jag har prövat att lägga in denna kod:

background: url(http://adressen till bilden) repeat; vid kodavsnittet Div#Content men det funkar inte… Jag har sökt runt överallt men vet inte vad jag ska göra… Här även prövat att skriva: Background-color: ffff# men inte heller det funkar, vet verkligen inte vad jag ska göra!

//Caroline

MajaL
0

Någon bloggdesignare här som kan hjälpa? Är tyvärr inget proffs.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[WX5]
0

Hoppas någon kan hjälpa er Maine och Mollis25. Är inte kunnig på koderna på blogg.se.

Maine jag vet inte heller vad felet kan vara men jag har för mig att man kan rotera bilderna på blogger. Annars så måste det ha varit ett tillfälligt fel hos Blogger.

[Maine]
0

#12  Har letat efter en sån funktion, men den har då gömt sig för mig isåfall Glad

[WX5]
0

Klicka på bilden i redigeringsläget och sen kommer det en liten rad under med blå text. Kan det stå där?

[Maine]
0

Har varit där och pillat redan..Flört det var det första jag gjorde.

[WX5]
0

Hehe. Flört Då vet jag inte. Rynkar på näsan

[Maine]
0

Nä, det är knepigt. Jag får tänka mig för vilka bilder jag lägger ut.

Michaela-N
0

#10 Jag kan hjälpa dig. Kan du skicka mig din stilmall i PM?

[WX5]
0

Håller på och experimenterar på en blogg.se blogg och har en fråga. Hur får jag hela WRAPPER vit? Försökte att lägga in koden

background: #ffffff; men det funkade inte.

Michaela-N
0

#19 Säger samma som i #18, kan du pm:a mig hela stilmallen?

Caroline.H
0

#18 Tror att jag löst just det problemet alldeles nyss, men tack ändå!

Nu har vi dock ett annat problem. Vi vill få även sidmenyn vit. Då har jag prövat att lägga in Background-color: #ffffff i kodavsnittet Div#Side men det funkade inte. Är dock lite osäker på om det är rätt kodavsnitt?

En fråga till, när man gör en header, så går man ju in i stilmallen och kollar vid kodavsnittet #header(eller, i mitt fall Div#header)där bredden på headern står. Jag gjorde efter den bredden och då är headern lika bred som inläggen, jag trodde att den bredden var så att den skulle vara lika bred som både inläggen och sidmenyn. Måste jag göra en ny header om den ska bli lika bred som både sidmenyn och inläggen tillsammans?

Sen en sista fråga. Går sidmenyn att flytta till höger och vänster på något sätt?

Jag är totalt nybörjare på blogg.se, superkrånligt jämfört med bloggplatsen ju ^^

//Caroline

[Maine]
0

Bloggplatsen.. kan man inte ta bort den där irriterande Frågerutan?

[Maine]
0

Problemet i #22 är löst.

Luckyt5
0

Blogg.se, bakgrunden, finns ett ställe där det inte är nån bakgrund utan bara vitt. Hur får man bakgrund där också? :) (http://ponnikanin.blogg.se)

/ Tilda

MajaL
0

#23 Så bra! :)

#24 Tror inte jag förstår hur du menar riktigt. Menar du runt din header?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Luckyt5
0

#25 Kolla på min blogg så förstår du nog… ;)

/ Tilda

MajaL
0

#26 Gjorde det. Du menar det som är runt en del av headern?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Luckyt5
0

#27 Japp, det menar jag, men jag frågade i en annan tråd, så det kanske löser sig. ;)

/ Tilda

MajaL
0

#28 Tyckte jag såg det i en annan tråd. Skönt att det nog löser sig. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se