Underhållnings blogg!
HEJSAN JAG ÄR EN BLOGGARE SOM
HAR EN UNDERHÅLLNINGS BLOGG
SOM ÄR UPPDATERAD MED MASSOR
AV ROLIGA BILDER, KLIPP, ROLIG
MUSIK M.M DET FINNS ÄVEN POESI.
MIN EGEN POESI SOM JAG HAR VALT
**ATT KALLA FÖR "BLACK ROOM" JAG
**HAR ÄVEN INLÄGG OM MIN VARDAG
OCKSÅ OCH OLIKA KONSPERATIION
TEORIER.
Min fråga till er är nu, vad tycker nu
att en underhållnings blogg borde ha?
Vad jag anser så är min blogg fulländad
vilket en blogg aldrig kan bli. :)
Så upp med idéer och hjälp mig att
utveckla min blogg.
TA GÄRNA EN TITT PÅ XTIO.NU
Tänk på att det uppfattas som att du skriker när du skriver med versaler. Ändrade i din rubrik. Tänk på detta i framtiden. Tack! /Sajtvärden
"Man måste alltid börja någonstans för att komma någonstans" -XTIO
Intressant! Jag är ju själv kultur och nöjesredaktör så jag har väl en del åsikter kring detta.
Tips på filmer mm. Kanske en del skämt, krönikor och vimmelbilder kanske skulle passa.
Beror ju på hur aktiv man vill vara och hur aktivt man vill driva bloggen framåt. :)
Tack, jag är väldigt aktiv med min blogg, jag gör cirka 3 - 15 inlägg på en dag, beror på vad jag kommer över. :)
Jag har även idéer på en helt ny månads tidning som skulle kunna komma långt också.
Gäller bara att komma igång med allt. Såg att du var redaktör!
Driver du en tidning? kanske kan du hjälpa mig med lite tips för att starta min tidning. Hur ska man gå tillväga. Alltså ekonomiskt och publicering. jag har tittat ganska mycket på internet, men dom flesta sajterna jag har tittat på är väl skit. Förutom tidsam som förklarar hur jag kan publicera den. Men inget om tryck m.m
Jag har hela konceptet och jag har allt föutom datorn, kameran och resterande instrumenten för intervjuer.
Jag har allt nerskrivet i word dokument, men vill inte släppa på dom hej vilt. Jag har gjort en förundersökning på denna idé och av 500 st jag kollat med så har jag fått 400 positiva svar och 100 svar som inte blivit besvarade. Dom 400 svaren jag fått är JA VI VILL HA EN SÅDAN TIDNING.
Det är typ min bästa idé med min blogg.
Vimmelbilderna så måste man få in sin fot där man har "kända bloggar, artister och skådisar" vilket är lite svårt, men förmodligen kommer väl det med. :)
Skämt i texter på internet går inte hem så väl. Folk föredrar ju att se situationen istället för att läsa den om det inte är skämt på 4 rader? eller har jag fel?
"Man måste alltid börja någonstans för att komma någonstans" -XTIO
#2 Ja men då snackar vi ju något annat än bloggande tycker jag! Ja då ska vi ha lite klass på det hela.
Skämt passar snarare på bloggar, eller ja, "skämt" och "skämt", ironiska texter. Men satsar du på seriösitet och en tidning så tycker jag du ska köra på krönikor.
Jag är kultur & nöjesredaktör på en webbtidning.
Några saker du bör tänka på…
Har du tänkt att det ska vara en webbtidning eller papperstidning?
Varför behövs tidningen?
Vad gör den unik?
Hur ska du sköta ekonomin? (Beror trolligtvis lite på hur du vill att tidningen ska publiceras).
Jag har bara erfarenhet av nättidningsarbete.
Men du menar att du vill att bloggen ska bli som en tidning? Eller du vill ha en tidning vid sidan om? Där känns det lite splittrat just nu, så jag skulle börja med att bestämma mig för hur jag vill att tidningen ska publiceras. Vill du göra det som en "bloggtidning" så kan du ju använda din blogg.
Jag skulle även se till att skaffa folk ha med mig. Så du inte gör rubbet själv. Ska det bli bra så ska det vara seriösat. Ska det vara seriöst så blir det mycket jobb. Mycket jobb leder till att du får dra ett tungt lass själv. Så se till att du har flera med dig.
Du får gärna ställa frågor om du vill, men PMa helst, för det blir lite smått OT här.
#4 Ja, det blir lite konstigt, eftersom det inte riktigt funkar ihop med övriga layouten. Det ger inte kännslan av en tidning, utan snarare blir det jobbigt och rörigt.