Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 1052 ggr
Gaudium
0

Reklamproblem

Skulle behöva lite hjälp med en grej, jag kan inte se min statistik på min blogg eftersom det är två reklamskyltar mitt i alltihopa! Superirriterande!
Jag har försökt att flytta på dem, men det funkar inte. Så jag undrar om man kan ta bor dem eller nått, fast jag har missat det. Eller kan jag inte göra något åt det?

Tacksam för hjälp! :)

sannaisaksen.blogg.se

MajaL
0

Hur menar du med mitt i alltihop? Är det popupp?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Gaudium
0

#1 När jag går in på statistiken så skymmer två reklamskyltar de senaste dagarna. "Skapa vår nästa design" och "uppgradera" står det.
Det är ungefär samma sak som om reklamskyltarna vi kan se här på iFokus till höger, plöttsligt skulle flytta sig så de skymmer hälften av inläggen.

sannaisaksen.blogg.se

[Pewsi]
0

Hmm… Låter lite konstigt. Har aldrig varit med om liknande.
Har du inte fått in något virus då? Jag har ingen aning.. Kanske en sådan trojansk häst?
(Ett virus du kan få om du klickar på t.ex. en bildlänk på en hemsida, så är det i själva verket ett virus som aktiveras i datorn. Då kommer det popupplänkar, bilder, m.m.)

Förklara lite mer vad som är problemet.. Kanske har jag missuppfattat allting?

ikna
0

Jag har precis samma problem och har mailat dem och frågat.

Här är mitt svar från blogg.se:

att rutan är i vägen beror på att du har internet explorer.Anledningen är att internet explorer inte läser in koder på samma sätt som t.ex firefox, crome och safari. Eftersom dessa är mycket vanligare än IE, så disignar vi efter det som fungerar för majoriteten. Internet Explorer är känd för att strula med allt eftersom det inte släppts en enda felfri version och alla har olika fel. Därför är det näst intill omöjligt att få en sida att fungera felfritt med IE.

Vi rekommenderar därför helt enkelt att du byter webbläsare och börjar använda mozilla firefox i stället som de flesta webbsidor i dag är optimerade för.

Det andra du kan göra är att öka din skärmupplösning om du vet att du har väldigt låg. Annars är det sista alternativet att zooma ut i själva webbläsaren.

Jättebra att de svarade snabbt, men jag fattar ändå inte hur de menar att jag ska göra om jag vill fortsätta att använda IE. Skäms

[Pewsi]
0

Jahaa.. Haha.. Kanske är därför jag aldrig upptäckt problemet. Har ju enbart Mozilla Firefox installerat. :p

MajaL
0

Vad har du för webbläsare TS? Det där med Iinternet Explorer är ett bekant problem för mig. Den webbläsaren läser sidor på ett annorlunda sätt ofta.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

ikna
0

Nu har jag fattat hur de menar med att zooma ut i själva webbläsaren Skrattande

Jag har ju alltid min inställd på 125% för att jag ser dåligt, men när jag ändrar till 100% så ser jag reklamskyltarna bredvid själva bloggen.

Ibland får jag hjärnsläpp och kan inte tänka alls Skäms

Gaudium
0

#4 Jag har ju också internet explorer, så då är problemet antagligen samma sak för mig..
Då är det väl bara att fixa lite med skärmupplösningen eller byta webbläsare ;)

Tack till alla som hjälpt till!  :)

sannaisaksen.blogg.se

ikna
0

Ja, eller så zoomar du bara ut i webbläsaren som jag gjorde! Flört

MajaL
0

Hihi, ibland kan det vara lättare än man tror. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Gaudium
0

#10 haha ja, jag trodde min dator hade blivit helt knas! ;)

sannaisaksen.blogg.se

MajaL
0

#11 Ja så kan det vara ibland. ;)

Var ute för en liknande sak med min för ett tag sedan. Visade sig vara knas med min elektroniska mus.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se