Får ingen respons =(
Hejsan allihopa!
Nu har jag börjat tröttna på att blogga (fast jag älskar det). Får ingen respons för fem öre! Vet inte ens om mina "nära o kära" läser den. Minns inte sist jag fick en kommentar. Hur gör ni för att finna motivationen igen? Hur får ni nya Läsare?
Är min blogg så tråkig? Nu har det sällan blivit inlägg eftersom jag tröttnat, men förr va det minst ett varje dag.
Jag kommenterar andras bloggar och får på så vis kommentarer tillbaka. Har jag lyckats med ett inlägg, dvs. fotat ett riktigt lyckat foto eller skrivit en riktigt intressant text så kan kommentaren som jag får handla om mitt inlägg.
Så det handlar till stor del om hur och vad man publicerar skulle jag säga.
Besöksgeneratorer kan också vara något. Då får du besökare och ibland skriver de något.
När jag var som entusiastiskast så kunde jag ha ca 60 kommentarer/inlägg.
Jag tror det handlar mycket om vad man skriver om. Nu har jag inte läst din blogg men skriver man ett inlägg i stil med "Hej idag har jag varit i skolan, sen va jag och shoppa med en kompis och nu ska jag plugga lite" så finns det inte så mycket att kommentera. Om du fattar vad jag menar.. Vad ska man skriva lixom "Jaha, har du varit i skolan.. trevlig". Haha, det blir ju lite tråkigt.. ;)
Jag tycker man istället kan skriva lite egna funderingar, fråga vad läsarna tycker om saken, lägga ut bilder och liknande. Sen är det ju alltid roligast att läsa bloggar som är relaterade till ett visst ämne, som t.ex. fotografering, mode, en viss sport eller djur eller liknande.
Det här blev lite rörigt men hoppas du fattar vad jag ville komma fram till.. ;D