Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbörja-blogga
Läst 1033 ggr
StrongHearts
0

varför började ni?

Som rubriken säger, varför fastnade ni just i bloggandet?

orsakerna är många och det vore kul att läsa om varför just ni började

För min egen skull blev bloggen min räddning när jag inte hade någon annan. när jag mådde som värst fanns bloggen där, dömde mej aldrig utan tog emot mina ord och tog väck den värsta smärtan och ensamheten…

det har lett till att jag måste blogga dagligen :P döljer inget i min blogg utan är ocensurerad… mer som en dagboksblogg XD har försökt sluta men efter en tid har jag känts som om något i mitt liv saknas :)

idag är jag inne på min… 8 blogg… tror jag haha

xoxo angel

MajaL
0

Min började som en portfolio snarare. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

StrongHearts
0

1# varför valde du inte en hemsida istället? varför blev det just en blogg?

MajaL
0

Gud vilken bra fråga! =)

Jag ville in i myllret tror jag. Bloggvärlden lever och jag ville visa att jag är aktiv (och levande) i min kreativitet.

Att blogga öppnar en större marknadsföringsmöjlighet än en hemsida gör.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Gaudium
0

Många av mina kompisar hade bloggar, och när jag satt hemma och hade tråkigt tänkte jag ofta "åh, jag skulle vilja ha en blogg, som jag kan skriva lite roliga saker på" haha ;)

sannaisaksen.blogg.se

StrongHearts
0

3# ja det gör det nog :P jag hade ju först en "från parning till valpnings blogg" och sedan en "valpblogg" och nu har jag en träningsblogg för varje hund :)

lte kul att låta läsarna följa lillans framsteg och baksteg :P

4# trevligt :) min familj vet fort inte att jag bloggar haha :P mamma är alltid emot allt som lunar, facebook, bloggar och allt… så jag valde att ha bloggarna hemligt för att kunna skriva vad jag ville :)

Gaudium
0

#5 ja, mina föräldrar vet att jag bloggar (om de fattar vad det är) men de vet inte vad min blogg heter.och de är så otekniska så jag tror inte det är någon risk att de ser/hittar den haha ;)

sannaisaksen.blogg.se

Anibaz
0

Jag vill dokumentera mitt liv tillsammans med mina hundar. Kunna blicka tillbaka och se vilka framgångar vi nått tillsammans.

Niini
0

Ingen aning faktiskt, hade läge skrivit på diverse forum/sidor (ex. Lunarstorm) men ville skriva så även vänner som inte var medlem på dessa sidor kunde läsa.

StrongHearts
0

6# okey haha :D

7# jo jag med, därför jag har bloggar till hundarna :)

8# okey :)

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag älskar  att jobba i Photoshop.  Under lång tid hade jag skapat och samlat material för digiscrap som bara låg där i min dator.

Då blev blogg ett bra alternativ för att lägga ut det jag gör och för mina Läsare att ladda ner.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

StrongHearts
0

10# har du ev luat att hjälpa mej med en header till min blogg? jag kan inte alls med photoshop och paint blir aldrig bra

ja en blogg är ett bra sätt att sprida sina verk/namn på

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 11 Tyvärr har jag fullt upp nu så jag hinner inte.

Jag hoppas någon annan kan hjälpa dig.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

fidojunior
0

Jag började för att en kompis bloggade men jag bloggade mer än vad hon gjorde haha. :P Har svårt att sluta nu, känns kul att skriva lite vad man har gjort och lägga upp bilder, ännu roligare att blicka tillbaka sen.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

MajaL
0

#11 Skapa en tråd och fråga om någon vill hjälpa dig. Det brukar ge resultat. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Anmaja
0

Jag har skrivit dagbok sen jag var barn och när jag först hörde talas om bloggar hoppade jag på det direkt - och har inte hoppat av än, efter drygt sex år.

Tycker det är ett trevligt sätt att få kontakt med andra som bloggar och en del som inte bloggar också.

Anmaja

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

StrongHearts
0

15# jag började om med dagbok när jag fyllde 20, sne blev det ett par månaders mellanrum (juli-nov) innan jag började blogga pga flytt, ny kille, valp, och allt annat haha :P

bloggande är mycket nimare än dagbok

Wand
0

Den främsta anledningen till att jag började blogga är för att jag älskar att leka med koder och photoshop. Det roligaste med bloggen är ju att styla om den. Flört Sedan älskar jag att skriva, och när man bloggar så får man ju verkligen göra just det.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MajaL
0

#17 Haha, det var en rolig syn på det hela. :)

Att stayla om en. ;)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

iingmili
0

Jag tror att det var för att jag både älskar att skriva och att sticka. Jag började för ganska länge sen och det var en helt ny värld som öppnade sig, med alla underbara stickbloggar!!

Jess89
0

Jag håller faktiskt med #17 jag tycker också att det är väldigt kul, dvs om det går som man vill :P men ju mer man sitter och pillar med koder ju er lär man sig också.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga