Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggdesign-html-och-css
Läst 1251 ggr
Jess89
0

skapa egna boxar i menyn

Jag har nu försökt att skapa boxar i menyn (använder mig av internet explorer) men det vill inte fungera. jag får endast en genomskinlig bakgrund på mina boxar och det blir inte som jag vill. Någon som vet varför det kan vara så? har internet explorer svårt att läsa visa koder?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MajaL
0

Jag har gc (google chrome) så vet tyvärr inte vad det kan bero på. Låter skumt.

Hur har du kodat? Du kan lägga in kodslingan här så kan vi kanske kika på det och försöka lösa det.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jess89
0

Jag blev så less på att försöka så jag försökte att koda på annat sätt för att få som jag ville och det resulterade i att rutorna ändå inte blev som jag ville. Känner mig lite dum i huvudet, brukar ju funka att göra boxar i menyn men det ville tydligen inte firefox.

När jag ändrade så försvann textfärgerna i navheader (som jag misstänker blir när jag anväder genomskinlig bakgrund) När jag satt och fifflad mer så försvann även alla rutorna förutom en ruta.. Höll på att bli galen. Får sitta en annan dag och kolla om jag kan lösa det.

MajaL
0

#2 Man kan bli tokig ibland. Jag är inget vidare bra på att koda designer. Klarar mig efter husbehov brukar jag säga.

Men vilka koder använde du?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jess89
0

Innan använde jag mig av :

.topp{ background: url(adressen till din övre bild); font-family: arial, verdana; font-size: 11px; color: #fff; padding: 2px 0px 0px 10px; height: 20px; } .mitten{ font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 10px; color: #000000; padding: 3px; margin: 0px; border-right: 2px solid #616d76; border-left: 2px solid #616d76; background: #FFFFFF; } .botten{ background: url(adressen till din nedre bild) no-repeat; height: 10px; margin: 0px; } Testade dock aldrig i firefox, men höll på att bli galen av att det inte fungerade. Bytte sedan till

men nu strular bakgrunden så får kolla igenom om jag har gjort något fel någon stanns.

MajaL
0

Det kan vara så surt, att det bara är ett < som fattas någonstans. Det var någon annan som skapat en liknande tråd för ett litet tag sedan. Det visade sig vara ett litet tecken som halkat bort.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jess89
0

Jag fick det att fungera, men det brukar tyvärr oftast vara sådana småfel som man gör. Men som man oftast inte själv kan se.

MajaL
0

#6 Vad härligt att det löste sig till slut! Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jess89
0

ja underbart! Men har inte orkat gjort färdigt bloggen helt.. Det blir en vacker dag :D