Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggtjänster-och-sidor
Läst 792 ggr
MajaL
0

Bloggtoppen hackat!

Bloggtoppen är troligtvis hackat. Alla som har ett konto där och har samma lösen till andra konton på Internet, bör ändra sina lösenord på de övriga kontona som har samma lösen.

Mera info. här.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Tove-
0

Usch, jag tycker att det där är jätteobehagligt.

Jag är relativt oförsiktig vad gäller mina olika internet-konton, jag blir medlem lite här och där och tänker inte så mycket på exakt vad jag blir medlem i. Nu kommer jag inte ens ihåg om jag har ett konto på bloggtoppen……

Smart tjej, visst är jag?

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

MajaL
0

Jag förstår dig Tove. Jag tycker också det är obehagligt, men det har jag alltid tyckt. Så jag har läst på en hel om kodning, cookies osv.

Har även många mailkonton och har de knutna till olika saker; bloggen har ett osv.Tror jag har ca 7 stycken, det är lite knasigt kanske. Tungan ute

Brukar försöka vara försiktig tycker jag ändå. Har några olika lösenord som jag byter mellan också.

En sak som man kan tänka på om man är orolig, är att byta lösenord ibland på sina viktiga konton.

Eftersom jag har gmail så har jag sökt igenom hela min mailbox och tror jag lyckats utesluta att jag knutit denna bloggen till just bloggtoppen.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Malin]
0

#1 Jag är precis likadan och kommer inte heller ihåg. Tänkte kika in igår och se hur den såg ut men tänkte inte på att de hade stängt ner den, haha.

beem
0

Läser nu på AB att ytterligare 57 sajter är hackade.

Du kan se listan här - scrolla ner en bit.Usch det här är nog bara början.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

MajaL
0

topblogarea.se är en av de nya sajterna.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Jag är drabbad kan jag inflika med. Topblogarea hade jag min blogg listad i. Men jag har bytt alla viktiga lösenord nu. Har nu 10 nya och unika lösenord att börja lära mig. FörvånadSkrikandesRynkar på näsan

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Mimmi
0

Detta är kanske lite förvånande, men ett väldigt säkert lösenord som är lätt att komma ihåg är faktiskt ett lösenord som består av några helt slumpmässiga ord t.ex. "apparat häst burk hus".

För att undvika att ha samma lösenord på alla sidor kan man lägga till något som har med hemsidan att gör,  t.ex. låta första ordet börja på samma bokstav som första bokstaven på hemsidan. Ett lösenord för iFokus skulle då kunna se ut såhär: "is häst burk hus" medan ett för Facebook skulle kunna se ut såhär: "fjärt häst burk hus". Man kan också bara lägga till bokstaven någonstans, om det känns enklare att komma ihåg, t.ex. "i apparat häst burk hus" för iFokus.

Vill man ha ett lösenord bestående av slumpmässiga bokstäver, siffror och tecken istället kan man använda metoden med att ha ett baslösenord och lägga till saker även där.

Niini
0

Jo man tackar.. ångrar att jag nånsin gick med i den b*jssidan.. Kvällen räddad nu då! Guld i mun

Fridaaaa
0

tur att jag inte är med där:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.