vilken bloggsida?
hej
jag ville mest bara kolla vilken blogg som är vanligast att man använder här inne på bloggande.ifokus.se
jag började själv på fridas blogg, fortsatte till bloggspace, blogg.se, tillbaka till bloggspace… hmmm, sen blev det bloggplatsen där jag bloggar idag :)
tyckte BS var kanon, men det var rätt jobbigt att ladda upp bilder då man bara kunde ladda upp en åt gången eller ladda upp på nätet+ klista in url (vilket alltid tog en evighet!!!) ++ att man kunde lägga till vänner som följde en (här låg jag även som 3a för mest aktiva bloggare ett tag, sen ett tag senare hamnade jag 5a :P lite stolt faktiskt!)
Blogg.se var svårt med headers och man kunde inte pubba ett inlägg dagen efter, dessutom svårt att hitta läsare
när jag kom tillbaka till BS hade dem ändrat så mycket att jag inte orkade med allt nytt
BP är helt ok. man kan blogga ikapp dagen efter, ladda upp bilder snabbt och lätt, men tyvärr är kundtjänst urusel och svårt att hitta svar på sina frågor:/
när jag flyttat funderar jag på att testa weeblys bloggsida då jag redan har en hemsida där :)
vilken blogg gillar ni mest?
blogg.se tycker jag är ganska bra när man har lärt sig hur det fungerar. Men det är ganska mycket koder hit och dit, men det hör ju till. Jag har blivit ganska insatt och tycker det är ganska kul att sitta och pilla med designen, men det kan ta tid innan man lär sig vad som är vad i koderna.
Iof är det enda bloggsidan jag har varit medlem på, men jag är väldigt nöjd även om man inte har så många Läsare. Det är svårt att hitta Läsare och även bra ämnen att skriva om. Folk är ju intresserade av olika saker. Själv känns det mer intressant om man har en blogg som är olik de andra. Känns lite tråkigt när de flesta bloggarna handlar om ungefär samma saker. Men ibland kan det ju vara svårt att hitta bra ämnen som folk vill läsa om.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
1# jo, jag har aldrig varit bra på koder och liknade.. ska vara enka enkelt haha :)
jo, jag har alltid bloggat för min egen skull, men alltid kul att se om någon följer en eller ej
Koder kan man alltid lära sig dessutom finns det en massa bra sidor som kan hjälpa dig att förstå bättre. Bloggdesign har ju en väldigt bra sida som har hjälpt mig en massa, men finns ju även andra bloggar hjälper till med :) Men man lär sig mycket genom att sitta och pilla med koderna själv också, det är nog de jag har lärt mig mest på. (även att det kan bli fel ibland)
Visst är det kul om andra läser, men man kan ju också utveckla sitt skrivande som kan vara kul att se. Så man får ju alltid ut något av det man skriver om inte annat för man ju alltid dagbok och kan gå tillbaka och se vad man har gjort :)
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Jag har bara bloggat på Blogg.se och Weebly, men är nu tillbaka på Blogg.se då jag kan koderna bättre nu och trivs mycket mer.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
3# jo det är ju det. jag har börjat trycka ut min första blogg för skojs skull och funderar på att ge ut om en bok om den tiden då det var en mycket speciell til i mitt liv :P
4# okey :) hur fungerar weeblys blogg?
#5 Den funkar bra, men ser väldigt tråkig ut. Gårsäkert att fixa om man känner sig manad med jag föredrar helt klart Blogg.se
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Blogg.se, testat olika men trivs bäst där. T.ex devotebloggar har jag stora problem att vara inne på (vet ej varför)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag använder blogg.se, tycker det är smidigt och bra. :)
tack för alla era svar
Jag har bloggat på Wordpress i snart sex år och det funkar jättebra.
Testade Passagens blogg för ett tag sen - undrar om någon har erfarenhet av dem? Jag höll på att få psykbryt på det stället och fattar inte hur någon orkar blogga där när det fungerar så dåligt. I alla fall för mig.
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh
#10 Oj, nej, har ingen erfarenhet av den.
Jag bloggar på blogg.se och bloggplatsen. det jag tycker är lite dåligt med bloggplatsen är att det går typ inte att koda eget utan man måste välja bland färdiga bakgrunder m.m men annars är det bra :)
Jag bloggar just nu på blogg.se men innan det har jag bloggat på devote, bloggplatsen och beldo! :)
Blogg.se och beldo.se är bäst tycker jag! (:
#13 beldo.se var något nytt för mig. :)
#14 Det är en väldigt bra sida! Den är lätt att förstå! Men jag hade lite problem med kodningen eftersom jag är van vid blogg.se's kodning :)
#15 Jaha, vad är kodningsskillnaden?
Det finns fler sidor (inläggssida, kategorisida osv.) som man ska koda. Men är man duktig så fixar man det nog! :)
#17 Oj, det låter mera komplicerat. Jag vill att det ska gå enkelt och smidigt att blogga, då det ofta behöver gå lite kvikt. 
Bloggar via blogg.se på eget domän :) Funkar suveränt. Lite jobbigt bara att koda en design , men de finns ju massor av gratis designer och även väldigt bra sidor där man kan lära sig själv att pillra ihop en design.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
började på wordpress bytade till blogg.se prövade sen myshowroom för ett tag. sedan flyttade jag tillbaka till blogg.se det är där jag trivs!
Wordpress tyckte ja var super krångligt då jag ville göra allting själv, lägga upp musik, design, bilder osv. vilket inte riktigt gick som jag vill. Så jag tog blogg.se. Där trivdes jag men efter ett bra tag blev jag smått uttråkad och flyttade till myshowroom tillfälligt endast för prövning. Fick en inbjudan nämligen, men där var det 1 000 gånger värre än wordpress!
Bilderna gick inte att ladda upp som de skulle och det laggade satan.
Så nu är jag tillbaka på Blogg.se och där lär jag stanna för ett låååååångt tag framöver!
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
Använder ingen bloggsida, utan kör på egenhostad Wordpress vilket är supersmidigt.
#21 hur gör man det? (sorry om jag verkar trög, hah)
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
Själv bloggar jag på blogg.se
Det bästa gratis alternativer enligt mig! :)