Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggintervjuer
Läst 3794 ggr
MajaL
0

Medlemsbloggare 3

I denna del av vår artikelserie om våra bloggande medlemmar, får vi lära känna medlemmen Agilityvovven lite bättre.

http://fotoponny.blogg.se/

-Vad heter du?

Jag heter Josefine Vestergren, går ofta under namnet Jossan.

-Hur gammal är du?

Fyllde 14 år i sommras.

-Hur hittade du bloggande.ifokus?

Blev medlem på iFokus, och kollade vidare på andra ifokussajter.

-Hur länge har du bloggat?

Sammanlagt ca ett år, har tagit bloggpauser ibland och växlat mellan olika bloggar och bloggtjänster.

-Varför började du blogga?

Jag började blogga för att kunna dela med mig av mitt liv, främst mina foton. Ville ha tips och kritik på det jag gjorde, och se om andra uppskattade det. Ville också kunna skriva av mig, då jag gillar att skriva och dela med mig av mina tankar och ideér.

-Vilket skulle du säga är din bloggs huvudämne?

Mest fotograferingen tror jag, men hundarna och medryttarhästarna kommer tätt efter.

-Jag tycker din blogg innehåller många vackra bilder, vad betyder fotograferandet för dig?

Fotograferingen betyder väldigt mycket, det är avslappnande och väldigt roligt. Genom fotograferingen har jag fått nya vänner, som jag inte visste att jag hade något gemensamt med. Tycker även att det är otroligt roligt att veta att andra gillar det jag gör, det får mig bara att vilja visa ännu mer bilder!

-Hur personlig är du i din blogg anser du?

Inte så jättepersonlig tror jag. Visst, bloggen handlar om mitt liv, men inte så mycket om hur jag är som person.

-Har du ett mål med ditt bloggande, i så fall vilket?

Nej, inget speciellt mål. Vill bara ha roligt och kunna dela med mig av det jag gör.

-Vilken plats och funktion fyller bloggen i ditt liv?

Jag gillar att skriva, så bloggen är ju perfekt till det, jag får skriva vad jag vill, inte som en skrivuppgift i skolan.

-Vad gör du när du inte bloggar?

När jag inte bloggar så tillbringar jag tid med mina två hundar, oftast på promenad, men helst på agilityplanen. Är i stallet några dagar i veckan, fotograferar mycket, pluggar, tar hand om mina kaniner  och när jag hinner så gillar jag att teckna eller läsa.

-Slutligen, vad håller dig kvar på bloggande.ifokus?

Tycker att det är toppen om det är något man behöver hjälp med, tex kodning eller liknande. Bra sätt att träffa "bloggvänner" att följa, och en trevlig sida helt enkelt. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se