Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: övrigt-bloggrelaterat
Läst 1129 ggr
Cornelija
0

Ett tema eller flera?

Vad tror ni är bäst och ger mest Läsare?

Att inrikta sig på en sak, en slags sport eller bara fotoblogg, eller bara modeblogg? osv eller att skriva om flera ämnen/teman?

Hälsningar

Cornelia, medarbetare på Sång iFokus

Cornelia Webdesign , Min privata blogg

MajaL
0

Jag tror man måste skapa bloggen efter sin idé. Är det sedan en eller flera saker, så tror jag det kvittar. Men jag tror man måste hålla sig till sin grej och köra sitt rejs, det tror jag ger bäst resultat. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Fridaaaa
0

Jag tycker man kan ha olika teman :D Bara man inte har helt skilda teman, utan lite sammanhängade så att det inte blir rörigt :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cornelija
0

Ja ni har nog rätt. Men om jag te skriver om foto, mode och dans och så är det vissa som bara vill läsa om foto, då kanske de inte följer min blogg för att jag har dans och mode också liksom…

Hälsningar

MajaL
0

#3 Det kan bli så. Om man inte låter fotointresset inkräckta på dans och mode -intresset. Man kan vara lite smart och fotografera de övriga intressena. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Cornelija
0

Japp :)

Hälsningar

Kjaerran
0

Det finns (för) många fotobloggar ;) För att en renodlad sådan ska funka måste dina bilder vara mycket bättre än andras :) Är de det, så kör på fotoblogg! Annars kan det vara bra att skriva om olika saker och dokumentera det i fina bilder :) Jag försöker att hålla min personlig, inte bara skriva om det andra vill läsa, och det kombinerat med fina bilder funkar superbra :)

www.tovekjaerran.blogg.se

MajaL
0

Ja, konkurrensen är stenhård när det gäller foto tyvärr. Det är alldeles riktigt. Det är därför jag kör mycket på mitt skrivande också.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

lydds
0

Överallt på internet står det att man oftast får fler Läsare om man håller sig till samma tema/ämne. Själv har jag försökt att få en någorlunda bra fotoblogg. Men en fotoblogg uppdateras ungefär 1-2 gånger per dag, och jag skriver mellan 5-6 inlägg per dag. 
Mina vänner och Läsare säger även att de tycker är roligare när jag skriver och har bilder.

Jag skriver liksom vad jag känner för. Mycket om musik, bilder, djur och filmer. För det är liksom det jag brinner för. Det är riktigt svårt (enligt mig) att hålla sig till ett tema.

Bäst är nog om man hittar sin egna stil, och skriver om det man tycker är roligt! :]

MajaL
0

Jag tror att en blogg, oavsett tema, mår bra av bilder. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se