Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 794 ggr
[Noctifer]
0

Ser bloggen okej ut

Ändrade om bredden på bloggen och funderar på hur det ser ut för andra Läsare, för mig ser det helt okej ut.

http://noctifer-amania.blogspot.com/

Jag vet att desigen är ganska tråkig men inte orkat fixa med den på senaste tiden

MajaL
0

Det funkar bra för mig. :)

Google chrome har jag.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Funkar bra även i IE 8.

Jag tycker inte designen är tråkig - stilren och fin.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[Noctifer]
0

Okej, tack för svaren. Såg bra ut även i safari efter snabb koll där. Och firefox vid min dator

Fridaaaa
0

Ser bra ut för mig. Har google chrome :)
Dock gillar jag bloggar med header, tycker det ger mer liv i en blogg, men det är såklart smaksak :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Noctifer]
0

Angånde avsaknaden av headern är för att jag just nu inte vet hur jag vill att den ska se ut, kommer en såfort jag löst det

[Noctifer]
0

Gjort en liten snabb header nu fast känns som en inte riktigt funkar med designen.

Vad tycker ni?

MajaL
0

Vore kul med bilder i headern. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Noctifer]
0

Är en bild, fast inte den jag först ville måste sätta mig ner med raw versionen för att få till en header med text i den storleken jag vill ha som inte hamnar över motivet. Sen lär nog någon mer bild bli inklippt om jag får gimp att se normalt ut igen.

Mimmi
0

Jag tycker du har rätt i att headern inte riktigt funkar med designen. Det känns som att de inte riktigt hör ihop.

Headern skulle behöva sträcka sig över både inläggen och din sidebar. Du skulle kunna testa att stoppa samma ram på den som du har på resten av dina div:ar i bloggen - alltså en rödrosa rand med skugga. Det skulle nog få det att se mer enhetligt ut!

[Noctifer]
0

Vilken header var det kommentaren rör? en med orange bakgrund, eller den med svart?

Ska kolla om jag kan hitta någonstans där det går att välja ram runt header.

Mimmi
0

Det var den orangea jag såg när jag skrev min kommentar, men mina förslag går ju att applicera även på den här headern.

Jag tyckte att den förra var snyggare! Den var lugn och stilren, medan denna känns lite plottrig. Din friläggning av bilderna i den nya headern var tyvärr inte jättebra gjord, vilket stör en del.

[Noctifer]
0

Nej, vet att några inte blev så bra gjorda får jobba lite mer på det. Får även klura lite på om jag vill ha med alla 4 bilder + texten. Fast jag är ganska nöjd med den för tillfället. Störrde mig på busken för mycket på den orangea bilden och beskurningen av den. Så denna passar mig i smak lite

Tyvärr hittar jag inte om det går att lägga kant runt header, och koderna i blogspot  är inte  av den typen van med.

[Noctifer]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

3:de headern utprovad, tror den blev bättre utan kamerorna.

Hur den såg ut innan (för er som inte såg).

Mimmi
0

Tyckte det såg mycket bättre ut nu!