Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggintervjuer
Läst 8205 ggr
MajaL
0

Medlemsbloggare 1

Vi drar igång med en ny artikelserie på bloggande.ifokus. Våra fantastiska medlemmar uppmärksammas alldeles för lite tycker vi, så denna artikelserie ägnas helt åt våra bloggande medlemmar. Först ut är Nellieclind.

Nellieclinds blogg: http://nellieclind.blogspot.com/

-Vad heter du?

-Jag heter Nellie Zygmundt, men som författare använder jag pseudonymet Nellie C Lind.

-Men när jag föddes döptes jag till Anna och vid tretton års ålder valde jag att byta till Nellie. När jag växte upp var det vanligt att var och varannan tjej hette Anna och jag fick smeknamnet Anna Zeta i skolan, vilket jag fullkomligen avskydde, och valde då att byta till ett namn som var mer ovanligt.

-Hur gammal är du?

-Jag kommer ursprungligen från Polen och flyttade till Sverige när jag var fem år gammal. I år fyllde jag 31 år i maj.

-Hur hittade du bloggande.ifokus?

-Jag har varit medlem på iFokus i några år nu, men först när jag började blogga på allvar upptäckte jag bloggande.ifokus. Jag gillar att kolla runt på de olika forumen som finns här och på det sättet lade jag märke till det här forumet.

-Hur länge har du bloggat?

-Jag började blogga för drygt ett år sedan och skapade några bloggar, mest för skojs skull, men eftersom de inte hade några klara inriktningar dog de så småningom ut av sig själva. Det var inte förrän jag bestämde mig för att skapa en blogg om mitt skrivande som en seriös blogg skapades. Den har nu varit igång sedan januari i år.

-Varför började du blogga?

-Jag har skrivit så länge jag kan minnas. Redan som barn kunde jag tillbringa flera timmar varje dag och bara skriva. På sommarloven kunde jag sitta uppåt tio timmar om dagen och bara skriva, allt från dikter till romaner. På den tiden fanns det inte datorer utan jag skrev allt för hand i vanliga kollegeblock. En bok brukade fylla tre sådana kollegeblock. Att då starta en skrivblogg var ett naturligt steg i min utveckling som författare.

-Vilket skulle du säga är din bloggs huvudämne?

-Min blogg handlar framför allt om mig och mitt skrivande. Eftersom jag skriver och läser fantasyböcker så har bloggen fantasy som inriktning. Utöver det lägger jag också upp bokrecensioner på de fantasyböcker jag har läst och jag hjälper gärna till med korrekturläsning.

-Vad skulle du, om du fick själv välja, titulera dig som?

-Jag har hört att man inte få kalla sig författare förrän man har gett ut två böcker, vilket jag finner väldigt underligt. Jag är en författare vare sig jag har gett ut en bok eller inte. Jag har varit en författare sedan jag lärde mig alfabetet och jag är nog en av de som föddes med en penna i handen. Det är min högsta dröm här i livet och jag har alltid haft ett brinnande intresse för ord. Därför skulle jag välja att titulera mig som författare.

-Har du ett mål med ditt bloggande, i så fall vilket?

-Tanken med bloggen är att visa att jag finns och jag vill gärna dela med mig av mina böcker och hur det går för mig på min väg till att uppfylla min dröm. Utöver det har inte jag direkt något mål med bloggen. Jag får helt enkelt se var det tar mig.

-Vilken plats och funktion fyller bloggen i ditt liv?

-Bloggen är en viktig stödpelare för mig. Jag gillar att kika runt på den och se vad som har hänt den senaste tiden och hur saker och ting har utvecklats. Den är en viktig påminnelse för mig att aldrig ge upp.

-Vad gör du när du inte bloggar?

-Just nu arbetar jag med att få färdigt min senaste bok "Dödens gåva" som handlar om den unga flickan Dagnie och Dödens gud. Boken utspelar sig under vikingatiden. När jag inte arbetar med den tar jag hand om hushållet och min lilla familj.

-Jag är även utbildad hudterapeut och tycker om att tillverka egna hudvårdsprodukter för familj och vänner. Andra intressen är musik och att teckna, vilket tyvärr inte sker särskilt ofta på sistone.

-Slutligen, vad håller dig kvar på bloggande.ifokus?

-Jag gillar att titta runt på andras bloggar och händer det att jag hittar en blogg som tilltalar mig, lägger jag upp den på min blogglista. Genom att följa andras bloggar kan man få många nya idéer på hur man ska utveckla sin egen blogg. Därför tycker jag att bloggande.ifokus är en väldigt bra samlingsplats där man kan hitta sådant man kanske vanligtvis inte skulle kunna hitta.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

yamher
0

vad roligt!!

Alis volat propriis Oskyldig

MajaL
0

#1 Kul att du tycker det. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[VeronicaI]
0

Härligt att få ta del av andras bloggar och bakgrunden till dessa! :) Jag älskar också att skriva.

MajaL
0

#3 Vad kul att du tycker det också. Glad

Du är ju dessutom en jätteduktig illustratör. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[VeronicaI]
0

Tack så mycket MajaL! :)