Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggtjänster-och-sidor
Läst 472 ggr
Fralice
0

Synas i sökmotorer

Hejsan! Hoppas allt är bra med er. :)

Har för mig att det finns olika inställningar för en som bloggare att välja mellan, ifall man vill ses i sökmotorer eller inte osv?

Hur ska man göra för att sprida sin blogg på bästa sätt, dvs få den att synas så mycket som möjligt? :)

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja i Blogspot /Blogegr kan man göra det i instrumentpanelen > inställningar > grundläggande.

Hur högt upp man sen hamnar i tex Google' s sökmotor beror väl på hur många som går in på bloggen - tror jag.Obestämd

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

MajaL
0

Man kan lägga till sin blogg i googles egna sökmotor för bloggar.

Annars skulle jag säga att det handlar om att använda bra ord i bloggen, som folk slår på i sökmotorerna ofta.

Sedan är det ju viktigt att sprida sin bloggadress, synas mycket. Då genererar du flera besökare och hamnar högre upp på sökmotorernas listor.

Hur du ska sprida den. Jag skulle säga att det gäller att välja sina forum. Skriver du om något speciellt så kan du ju vända dig till internetplatser där ditt ämne tas upp.

Annars är det bara att se till att synas så mycket som möjligt på så många platser som möjligt.

Det finns en massa olika hjälper att ta till som bloggare idag också. Diverse listor och annat. Det är bara att frossa. :)

Vill du ha fler tips så hojta! :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Mimmi
0

Ett tips är att du googlar lite på Sökmotoroptimering/SEO/Search engine optimization. Det är det man kallar att opitmera sin chanser att få en bra plats i Google-sökningar. Du lär få upp en hel hög med bra resultat.

Ett annat tips är att ha tydliga, informativa rubkriker. Att byta ut rubriker som inte säger något: t.ex. "NEEJJ" eller delar ur låttexter och liknande mot rubriker som innehåller viktiga nyckelord från inlägget. Tänk det som att du går igenom dina inlägg med en överstrykningspenna - vilka ord stryker du under för att lätt kunna se vad inlägget handlar om? Dessa ord ska du försöka få in i din rubrik.

En annan viktig sak är att Google inte kan läsa av vad det står i bilder. Därför ska man undvika att göra rubriker och sådant till bilder, eftersom Google inte kommer att kunna läsa dessa.

Denna kommentar har tagits bort.