Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettmedlemmarnas-bloggar
Läst 597 ggr
[Airo]
0

Ny blogg

Har nu skapat en ny blogg . 
Ni får mer än gärna besöka , hihi . Glad

http://somerani.blogg.se/

Tycks om designen ?
- glöm inte att kommentera innan du lämnar !

Mimmi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enkel och tydlig design, vilket är ett plus! Upptäckte dock lite buggar när jag klickade runt. Förstasidan ser bra ut, men när jag klickar på någon av länkarna i din sidebar (t.ex. September 2011) så blir det knas. Jag använder Google Chrome. Bifogar en bild på hur det ser ut.

Att ha hovereffket på din header utan att det är en länk känns ganska lönlöst. Du har ingen Hem- eller Startsidelänk någonstans på bloggen, så min rekommendation är att du gör din header till en länk till framsidan helt enkelt. Sättet hovereffekten görs på är inte särskilt bra, då hoverbilden måste laddas när man hovrar över. Detta leder till att det inte kommer att fungera särskilt bra de första gångerna bilden behöver laddas. Ett knep är att stoppa båda bilderna i en och samma bild med den svartvita bilden ovanför den i färg. När användaren sedan hovrar över headern så flyttas helt enkelt bilden nedåt så att den i svartvit visas. Detta kommer att ske mycket smidigare då båda bilderna laddats från början. Hoppas du förstår vad jag menar!

Det hade också behövts lite padding på vänster sida om rubrikerna i din sidebar, så att de inte ligger direkt mot kanten.

Mimmi
0

Jag har jättesvårt att se vad det står längst ned i headern, du borde nog byta till en lite mer läsbar textstil eller kanske förstora den något.

[Airo]
0

#1 , jag har inte hunnit fixa dom andra sidorna än , ska gå över till dom just nu . Tungan ute

Jag förstår inte hur du menar , tyvärr , Tungan ute

[Airo]
0

Nu har jag fixat så att headern går att trycka på .

Sen om den är lite långsam den första gången man kommer in på bloggen , har inte jag någonting emot , så det gör inget om det är så , för mig .

Fixar det någon annan gång .

Fralice
0

Fin blogg! Lite tråkigt med att deisgnen är lite diskret, men det är ju en smaksak, du gillar ju antagligen grått osv! :)

Vad kul att vi har exakt samma intressen, och vad söt du var, trodde du var vuxen när jag såg dig på headern , fick en liten chock då det stod att du var en 97:a hehe! ;)

[Airo]
0

#5 Tack ! Haha , jo , jag funderar på att byta bakgrundsfärg . Jag är mycket för färgerna snorgrön och svart , även grått , så det är därför . Glad

Haha , trevligt ! Nejdå , jag är född 97 .

MajaL
0

Jag tycker den är jättesnygg! =)

Gillar färgerna, stilrenheten och allt. Riktigt fint!

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Airo]
0

#7 Tack !

Jag bytte faktiskt bakgrundsfärg , vad tycks om det ? 
Grön eller grå (som det var tidigare) ? Glad

MajaL
0

#8 Det är också snyggt tycker jag.

Bakgrunden spelar inte så stor roll. Det beror på om du vill låta headern synas mera och ta mera uppmärksamhet, eller om bakgrunden ska göra det.

Den gråa färgen ger headern mera uppmärksamhet.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se