Ny design , Vad tycker ni?
Nu har Cornelia Webbdesign (fd. Nellies Design) ny design. Vad tycker ni?
Observera att footern ska ändra färg när jag får tillbaka min andra dator där jag har photoshop.
En stor förbättring måste jag säga! I stort tycker jag att det ser bra ut. Lite detaljer som skulle kunna förbättras bara.
Först och främst tycker jag att det är lite för mycket text kring headern. Det känns väldigt plottrigt. Hem skulle du kunna placera i menyn och besöksräknaren tycker jag att du ska ta bort helt. Besöksräknare känns för mig väldigt 1998. Du skulle också kunna ta bort texten direkt under ditt namn, då jag tycker att din "slogan" (texten ovanför namnet) säger allt man behöver veta direkt. Sedan får man ju klicka sig vidare för att få mer specifik info om vad du gör. Du skulle sedan även kunna flytta "Personliga designer till blogg och hemsida" under ditt namn istället, tror det blir snyggare (och inte skriva hemsidor med stort H)! Tror att allt detta skulle göra det hela mycket mer stilrent.
Tror även att du skulle kunna slå ihop allmän info och våra tjänster för att undvika alltför många sidor med lite information och förminska menyn något.
I Google Chrome sträcker sig inte menyn över hela div:en, utan det är ett mellanrum på höger sida.
Men som sagt, i övrigt en förbättring! Ger ett mycket seriösare och bättre intryck än din förra.
Tack så mycket för kritiken! Och för kommentarerna :D När jag får tillgång till mitt photoshop igen kan jag ta bort texten under mitt namn och ändra hemsidor med litet h.
Tror jag tar bort Frågor & Svar istället för allmän information då den är väldigt viktig. Berättar hur allt går till medans tjänster talar om vad jag erbjuder.Då kan jag flytta ner "hem".
Besöksräknaren vill jag väldigt gärna ha kvar, inget tips på annat ställe jag isåfall skulle kunna placera den? Jag vill även ha kvar texten ovanför namnet där den är.
Men tack så mycket :D
Låter bra!
Besöksräknaren skulle du kunna placera i footern. Du skulle kunna göra footern lite större och låta det vara två kolumner i den - en i vänstra kanten där du skriver Copyright och en i högra där du har besöksräknaren.
Okej, får se om jag eventuellt gör så. Tack för tipset :)
Det ser jättefint ut tycker jag! :)