Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 1375 ggr
Fralice
0

Ny design!

Fridaaaa
0

Snygg.
Fast på tok för rosa för min smak ;)
Men annars bra jobbat!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Fruktiz]
0

Det blev jättesnyggt! Skrattande

MajaL
0

Tjusigt! Rent och snyggt. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Fralice
0

Haha jo, tom JAG tyckte att de blev lite för rosa….! ;)

Tack alla! :D

Cornelija
0

Rubrikerna är inte lika snygga som övriga designen, det är vad jag tkr iaf ;)

Hälsningar

Cornelia, medarbetare på Sång iFokus

Cornelia Webdesign , Min privata blogg

Fralice
0

Vad menar du, bakgrunden på rubrikerna eller ?:)

MajaL
0

Kan nog tänka lite som #5 kanske. Rubrikerna är små, alltså i förhållande till den stora textstorleken som inläggstexten har.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Cornelija
0

alltså nej jag vet inte…men tyckte bara inte de var lika snygga som övriga designen, typsnittet bakgrunden och skuggan på texten var inte bra, tycker du kan göra texten i inläggen mindre också.

Hälsningar

Fralice
0

7: Nu får du nog ta och prtsc för så är det inte på min dator! :O  Rubrikerna är minst dubbelt så stora som inläggstexten!

Mimmi
0

Textstorlekarna är på tok för stora. Man brukar lägga brödtext, det vill säga texten i inläggen. på kring 11-12 px. Din är 18 px, vilket lämpar sig mer för rubriker. Din rubrik är hela 35 px, vilket är helt galet. Jag skulle rekommendera kring 12 px i inläggen och kring 20 px i rubrikerna.

Håller även med Cornelija om att skuggorna runt rubrikerna ser konstiga ut. Kör på en klassisk skugga (alltså inte runt hela bokstaven) eller skippa det helt. Inläggsrubrikerna hade mått bra av lite padding (mellanrum/luft) på vänster sida.

Annars ser det väl helt okej ut. Jag personligen är inte mycket för stora headers, men det är ju en smaksak. Väldigt många använder ju det. Färgerna ser helt okej ut, inget som skär sig och liknande.

Mimmi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild som visar hur jag menar. På högra bilden har jag ändrat några av sakerna jag nämnde i inlägget ovan.

Det jag ändrat är:

- Textstorlek (12 px i inläggen, 25 px i rubrik)

- Padding (10 px åt alla håll i rubrik)

- Margin (5 px uppe och nere på bilden)

- Textstil (Georgia och serif, i all hast)

Denna kommentar har tagits bort.
Cornelija
0

Håller helt med qptr :)

Hälsningar

Missel
0

På tok för rosa för min smak, men annars bra.

Fralice
0

Är väll smaksak då, men tack för kritiken! :)

[Ninjakossan]
0

Den var helt okej. Personligen tycker jag inte om riktigt om menyerna till vänster. Att texten blir större när man håller över den, det blir väldigt "hoppigt" och lite rörigt. Det kanske räcker att det blir svart när man håller över texten? Och/eller understruket?

min blogg låter jag länkarna till tidigare inlägg m.m. går från svart till grått och understruket.

Juste, och klickbar header är alltid en bra idé!

Michaela-N
0

Går ju knappt att se vad det står när man ska skriva kommentar! Det var lite för rörigt för min del där.

Annars var det helt ok :)

Fralice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser du knappt vad du skriver i kommentarsfältet? :)

Tycker man ser jätte tydligt… Eller det kanske inte ser ut såhär för dig? :O

MajaL
0

#18 Oj! Ser inte alls ut så för mig. Återkommer med printscreen.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Michaela-N
0

Skumt… kollade igen och då ser det helt okej ut… :s Sidan kanske inte laddade klart.

Men kommentarerna ser lite konstiga ut ;)

MajaL
0

Alltså jag tror jag ser en blandning mellan din gamla och nya. När jag gör printscreen så syns bara din gamla header. Så det är knappt lönt att printscreena. Men jag ser nog ungefär din gamla.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Mimmi
0

#21 Det kan bero på att du inte rensat din cache. Testa att göra det och se om problemen försvinner.

MajaL
0

#22 Datorn är nytömd I och för sig. Var menar du?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Cornelija
0

#23 Uppdatera genom att klicka på F5, hjälper inte det?

Kan bero på att hennes design är ny, men om ett tag kmr man inte behöva uppdatera för att se den.

Hälsningar

Mimmi
0

#23 När du besöker en sida sparas den i din cache så att din webbläsare inte behöver ladda allt på sidan nästa gång du besöker den. Detta kan orsaka problem när någon har förändrat sin sida och du har fel version sparad i din cache. Cachen har inget att göra med om du rensat din dator eller inte, utan gäller bara din webbläsare. Man tömmer sin cache på olika sätt i olika webbläsare. Googla "empty cache + webbläsare" för att få fram hur man gör i din webbläsare. Oftast finns det ett snabbkommando, men det går även att hitta någonstans i inställningarna.

MajaL
0

#25 Tack. Då vet jag. :)

Jo, nu funkade F5 faktiskt. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Fralice
0

Jaså, trodde inte sånna problem fanns kvar med ca. 1 veckas ny design, alltid haft det problemet bara de senaste timmarna… Men ja vad bra att de funkade! :D

MajaL
0

#27 Japp, det såg mycket finare ut nu. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se