Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 971 ggr
Idrus
0

Fel i koden

Hej!

Det är något fel i min kodmall, headern är en sk. "slideshow" eller "bildspel", men problemet är att det hackar. Jag kan inte komma på vart det hsr blivit  något fel så kanske någon här inne är bättre än mig eller haft likadant problem som vet? Obestämd Min blogg.

Besök gärna min blogg.

MajaL
0

Det du menar med "hackar", kan du beskriva det? Menar du att det hoppar lite när nästa bild kommer?

Har alla bilderna samma storlek?

Hela bloggen tog dock lång tid att ladda för mig.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Först ser jag en ryttare och sen växlar det lite hackigt till en groda. Därefter upprepas grodan om och om igen, men väldigt mjuka växlingar mellan grodbilderna.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

MajaL
0

Jag ser en häst, en groda och sedan ett barn.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Idrus
0

Alla bilder är lika stora, och de ska inte vara någon skillnad på tiden de skiftar. De är tre bilder som # säger. Dock går min blogg ganska snabb att ladda på alla de datorer jag suttit vid, hade du möjligtvis segt internet just då eller en äldre dator?

Besök gärna min blogg.

MajaL
0

Nä, min dator är snabb. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Michaela-N
0

Åh, irriterande! Hela bloggen hoppar upp och ned när bilden byts. Tar extremt lång tid att ladda. Vad använder du dig av för kod?

Idrus
0

Ja jag vet! Rynkar på näsan

En LÅNG kod, står massor så svårt att hitta felet! Obestämd

Besök gärna min blogg.

Idrus
0

Bestämde mig för att ta bort koderna, så jag har vanlig header igen. Men det var enklare sagt än gjort, det blir helknasigt när jag tar bort det och inte alls som innan, fast jag tar bort precis det som jag hade dit, suck vad irriterande! Rynkar på näsan Bildspels-koden är tagen härifrån.

Besök gärna min blogg.

MajaL
0

Jag har precis insett att bildspel inte var något för mig heller.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har jag ju Blogspot och när jag använder bildspel gör jag bildspelet i Slide. Då får man en kod som man lägger in som  en gadget alltså inga ändringar i kodmallen. Går inte det använda i blogg.se

Sorg är kärlek som blivit hemlös