HJÄLP BLIR TOKIG!
Jag vet inte hur länge jag har hållt på med den där skit menyn som ändå inte vill bli som jag vill. De personliga delarna i menyn har hoppat för långt till höger och det gör mig galen! :)
Finns det någon som är bra på hotmailkoder som skulle kunna hjälpa mig. Jag mailar gärna logginnamn + lösenord om det finns någon som förstår sig på det.
Här är min blogg om ni vill se hur problemet ser ut!
Det finns koder i stilmallen som inte finns på de "vanliga" stilmallarna!
Tack på förhand Frida!
hotmailkoder? Du menar html eller css? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja ni ser ju hur duktig jag är! haha! (trodde det var förkottning eller något.. hoppsan! :)
Men texten i menyn ligger liksom utanför "menyn" om man säger så! Eller är det bara på min data kankse ! Haha
Ja jag har försökt med det mesta. Men jag förstår mig ju inte på alla koder . Haha är rädd att förstöra allting!
Om jag gör menyn bredare så blir raderna längre och går fortfarande utanför om du förstår! Ja jag får fixa en test blogg! :)
#2 Html är en förkortning. Men inte av Hotmail, utan av Hyper Text Markup Language 
Du ska inte behöva göra menyn längre. Testa att infoga owerflow: hidden i css-delen
Det finns redan en rad under content som heter så . Vad betyder det? :)
#11 Det betyder egentligen att överflödet av texten försvinner. Men det gör den inte, utan den placeras helt enkelt rätt i menyn eller inlägget.
Och du ska sätta den under #side. Låt den under #content vara kvar.
Det hände ingenting när jag klistrade in det där. Nu har jag suttit och pillat med detta. Texten har nu kommit innanför "ramen" men jag vill liksom att det skall vara lite luft mellan ramen och texten. Jag hittade en kodrad som hette #box. Tydligen finns inte den med på standard mallarna. Läste om den och det var boxen som var inne i sidomenyn. När jag ändrar padding på den så flyttas texten till höger, men ingenting annat händer! Skickar med en bild så kanske det är lättare för er att se vad osm är fel. Det betyder så mycket att ni vill hjälpa mig :)
Nu hänger jag inte med. ;)
riktigt snygg design, men tyvär jag hänger inte med xd
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..