Redigeringsprogram och bloggdesign
Vilka redigeringsprogram för att göra tillexempel en header tycker ni bäst om? Vart kan man ladda ner det? Hur laddar man ner det?
Jag har hört att photofiltre ska vara bra, vart kan man ladda ner det gratis?
Hur gör man en riktigt bra bloggdesign? Finns det någon sida där man kan ladda ner gratis bloggdesigner?
Annars om man vill göra en egen bloggdesign och rusta upp bloggen helt, finns det då någon steg för steg beskrivning någonstans om hur man kan göra?
Jag vet att designadinblogg finns men finns det några andra sidor? Lite mer avancerade men som gör bloggen finare?
Tack på förhand! 
hälsningar linnea nordlund
uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar
du kan ladda ner photoshop från adobe.com och använda det i 30 dagar. du behöver bli medlem på adobe först.
designadinblogg är nog endå den bästa sidan för det, men det beror på vad du använder för platform. Vill du lära dig html från grunden kan du besöka webdesignskolan.se
en riktigt bra bloggdesign är en som man själv tycker om och som fungerar i de flesta webbläsare, och som har en tydlig navigering.
När jag gjör mina headers så använder jag ofta ca 3 olika program. Allt från paint till gimp och en del andra.
Tycker man ska jobba i det som man känner sig säker och där man kan nå flera funktioner. PH är ett, sedan gillar jag personligen gimp bättre. Det är två ganska likvärdiga program. Gimp är dock på svenska.
Använder alltid GImp till mina designer och bloggar, även fast jag har en full version av PS. Jag känner mig mer hemma med Gimp