Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 550 ggr
[WX5]
0

Hur raggar du läsare?

I början raggade jag inte folk till min Läsare men ju mer mognare jag känner mig desto mer vågar jag länka till min blogg.

Jag har skaffat mer-trafik och kommenterar mycket mera på andra bloggar än tidigare i början ville jag vara mer anonym.

Har även en länk i min signatur här på iFokus.

Hur gör ni för att ragga Läsare till eran blogg?

[Maine]
0

Jag skulle även vilja veta varför man raggar läsare?

Som jag skrivit i en annan tråd så raggar jag inte, utan skriver bara för egen del. Men det vore intressant att få höra varför andra gör det. Är det för att man vill nå ut med ett budskap, visa sina foton eller för att tjäna pengar? Eller något annat..

Jag är bara nyfiken (som vanligt) Flört

MajaL
0

Går ofta in på bloggar med hög traffik och ger kommentarer. Använder flera olika trafikgeneratorer, så som mer-trafik och bloggtrafik.

Lägger in min blogg i listor. Har adressen i mail-signaturen och i chattsignaturen på min mail.

Kommenterar i alla bloggar som jag besöker via besöksgeneratorerna. Byter länkar med folk. Gör blogglovinbyten. På så vis tror jag folk kan upptäcka att ens blogg är läsvärd.

Öppnar möjligheterna genom att göra det möjligt för mina Läsare att följa via både bloglovin och blogkeen.

Länkar i min signatur här. Skriver artiklar på internet och länkar till bloggen.

Berättar om bloggen för folk jag känner.

Länkat från min kaninsida. (Varit väldigt välbesökt, med över 12 000 besökare.

Försöker få bloggen att synas på så många ställen som möjligt.

Håller på att skapa visitkort också.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

#1 Kan svara för mig själv bara. Jag gör det för att sprida mina texter och mina budskap. Tänk på miljön mm. exempelvis.

Den fungerar även som portfolio kan man säga, för mina texter och foton.

Så för min del; marknadsföring för min kreativitet.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Maine]
0

#3  Tack, jag tycker det är intressant hur folk tänker och agerar. Cool

MajaL
0

#4 Okej. Jag vill ju jobba med något skrivande yrke i framtiden. Det går i princip inte att ta sig in i det utan blogg.

Är därför inne på författares bloggar ibland och kommenterar också.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[WX5]
0

#2 Intressant. Jag kom på att jag lagt till mig på två olika portaler och så på Bloglovin. Mer än så har jag nog inte gjort. Inte än iaf.

Sen är jag feg att fråga efter Bloglovinbyten för jag tänker att folk kanske inte uppskattar min blogg så dom inte vill läsa och då är det onödigt att byta med varandra. Ja jag vet, dåligt självförtroende. ;)

MajaL
0

#6 Vi kan byta bloglovin om du vill. :)

Ja du får kaxatill dig lite. ;)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[WX5]
0

#7 Tack Maja det är väldigt snällt. Ja jag byter gärna. Skrattande

MajaL
0

#8 Det gör jag så gärna. :)

Har lagt till dig nu. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[WX5]
0

Okej. Knallar in till dig nu…

… fixat. Skall läsa ikapp lite. Brukar läsa lite nu och då p din blogg.

MajaL
0

#10 Tror inte jag stött på ett nej någonsin faktiskt. Om bloglovinföljande. :)

Har idag plockat på mig upp till 10 följare. :)

Som lite uppmuntran. :) Så, våga fråga. :) Folk brukar vara hyggliga. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[WX5]
0

Wow 10 följare. Det är bra jobbat. Flört

[Maine]
0

Ingen mer som vill svara på varför man raggar Läsare?

molllyr
0

Bloggen kan öppna många dörrar, så lite trafik skulle inte vara fel. Och då menar jag så som kissie (eller någon annan sån storbloggare, det vill jag ju inte) Utan att ha bloggen som marknadsföring för mig själv och så småning om mitt fotograferande. Syns man inte finns man inte, så ja… in princip därför!

Karmatarerskanise
0

Jag raggar inte Läsare. Finns  bara ett fåtal personer som vet att jag har en blogg ens :P Kan ju inte säga att jag är vidare seriös heller.