Svara i sin egen blogg
Har kommit över några bloggar där bloggaren svarar på kommentarer i sin egen blogg. Vad tycker ni om det? Själv tycker inte om det för det är väldigt sällan jag går tillbaka och läser. Läst är läst.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om jag får en kommentar, så svarar jag på den, i min blogg. Om jag kommenterar någon annans blogg, så tycker jag att det är bra om den besvaras i den bloggen.
Det kan bli lite hattigt om jag kommenterar, men får svar i min egen blogg. För min del blir det ett sammanhang med kommentarer och svar på samma ställe.
Sen om man inte gillar förfarandet, så behöver man ju inte kommentera.. *ler*
#1 Det där lät lite spydigt eller vad jag ska kalla det.. "varför skulle man göra det liksom?" (jag vägrar stava med x)
Jag tycker det är kasst att göra det, kommenterar man många bloggar så kommer man inte alltid ihåg vilka man har varit inne på.
#2 Tycker inte Moa var spydig..
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med nästan alla i den här tråden! Jag läser säkert 100 bloggar om dagen men ska jag gå tillbaka till alla för att se om de har svarat på en kommentar? Nej, det gör jag bara inte.
Springer jag över en blogg som jag tycker verkar intressant och som jag sedan väljer att kommentera i, så brukar jag gå tillbaka för att se om jag har fått något svar. Vissa bloggtjänster har även att man kan kryssa i en ruta då man får e-post ifall någon mer kommenterar samma inlägg, vilket jag tycker är smidigt.
Jag vet dock det är många som kommenterar halvhjärtat enbart för att göra reklam för deras egen blogg, vilket i sig inte är fel, men personligen så tycker jag det är onödigt att ens kommentera då om man nu inte tar sig tid att läsa eventuellt svar. Dessutom kan det bli väldigt osammanhängande i mitt tycke om man ger svar i en annan blogg än där kommentaren har getts.
Men det är min personliga åsikt som sagt var. Därför lägger jag mig lite i neutralt läge i denna fråga.
-----------------------------------------
Min tanke-depå: Rökpaus
Besök Designa Din Blogg's Hjälpforum om du behöver hjälp med din bloggdesign.
#3 + 4 Nej jösses, det var bara min egen reflektion, varför skulle man göra det. Hade Moa-16 skrivit "jag" istället för "man", hade det gjort skillnad. För mig. Jag är lite petig ibland med texten 
#6 Har samma tankar som du.
Jag är inte den som slänger kommentarer hit och dit, utan om jag gör det, så är jag intresserad av svaret med. Jag gör aldrig reklam för min blogg på andras, utan jag kommenterar för att jag hittat en intressant blogg eller har en fråga.
För min del känns det även "oförskämt eller oartigt" att inte kommentera alls.
Så ja, jag är en av bloggarna som svarar på min egen blogg och många Läsare jag frågat, tycker att det är bäst så. Vill man inte ha det så, då kommenterar man inte, så slipper man reta upp sig! 
Jag gillar att läsa bloggar där man ser kommentarer och svar i samma, man får ofta en mycket bättre bild av bloggaren, och det är ett stort plus!
Jag försöker att alltid skriva en kommetar om inlägget (som jag valt att svara/kommentera i) och inte bara alltid ett SV: men det är inte alltid som det funkar för inlägget passar inte mina intressen eller om jag inte riktigt vet vad jag skall skriva.
Men nu kommer jag att göra så ifortsättningen, att de jag märker inte vill ha svar i min blogg, inte kommer att få svar alls. Jag tänker inte hoppa hit och dit i bloggar bara för att svara.
Det är jättebra att denna fråga togs upp, för jag har själv funderat på varför folk inte svarar på samma ställe som kommentarerna. Men nu vet jag! 
Jag gillar det inte. Återkommer sällan till bloggar. Om jag dock får ett svar i min blogg från någon annan, så kollar jag oftast in bloggen.
#7 Känns som det skulle bli lite drygt om jag skrev "varför skulle jag göra det?" Jag fråga ju "varför skulle man göra det?" Då jag inte tror det är många som går tillbaka och tittar efter svar, dom flesta tror jag väntar sig svar på sin egna blogg, om man nu har en blogg! :)
#11 Och för mig blev det just drygt..
Jag tror inget om hur andra gör, det kommer jag att märka helt enkelt. Och har redan gjort, men nu har jag förståelse om varför.
#9 Får du svar på kommenter som du skrivit i din blogg. Alltså jag menar om du får svar på dina kommentarer i din blogg? 
#13 Jag svarar bara på andras kommentarer. Men visst, blir mina svar kommenterade, så svarar jag på dem med.
Åh du har verkligen hittat ett sätt som funkar alltså. För mig funkar det inte. 
Men jag svarar i bloggen om någon som inte lämnat en webbadress så svarar jag ifall dom återkommer men det gör dom aldrig.

Jag föredrar om man får svar i sin egna blogg, men om frågan jag ställer i den andra bloggen och jag är väldigt nyfiken på svar så kan jag komma tillbaka och se om den har svarat, men annars kan det kvitta. Har någon anonym frågat i min blogg så brukar jag svara i mitt egna kommentarsfält.
- Medarbetare på studier.ifokus
# 2 - Jag håller med.
Om jag ställer en fråga i en blogg kan ju svaret även vara intressant för andra Läsare. Då tycker jag att svaret ska finnas vid frågan och inte i en annan blogg.
Om jag ställer en fråga så är jag ju intresserad av svaret. Då är det inget besvär att gå tillbaka och kolla svaret. Det ligger ju i eget intresse att göra det.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#17 Håller med dig också! 
Kan tänka mig att frågor som flera Läsare kan vara intresserade av att veta svaret på, kan publiceras som ett blogginlägg också. :)
Jag svarar i bloggen i ett inlägg om kommenteraren är anonym för annars går det ju inte på ett annat sätt.
#20 Ja, det förstås.
Jag kommenterar när bloggaren kan behöva ett råd. Hälften tackar. De flesta tackar i egen blogg. Ett fåtal tackar mig i min. Eftersom de besökt min website (annars hade det inte funnits anledning till att tacka), så hade jag uppskattat om fler hade tackat i min blogg.
Vill jag hålla reda på var jag kommenterat, så kan jag lägga bloggen till favoriterna.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Det är inte så många som läser min blogg och jag svarar alltid på de kommentarer som kommer.
/Maria
Återupplivar denna.. är nyfiken på om fler har åsikter?
Jag tror folk skriver för sin egen skull, ex om någon påstår att man har gjort si och så, så kan man försvara sig där istället för att skriva det öppet på bloggen så ALLA ser det. (Istället för bara dem som läser kommentarer)
#25 Okej, jag läste ditt inlägg fyra gånger, men jag förstår ändå inte vad du menar. Så är det ibland, jag blir helt nollställd, så om du vill får du gärna utveckla det hela 
#26 HAh okej XD Men ex. så ser jag att folk ibland klankar ner på foki, ex när hon klappade en apa och tog kort med den fast att det var förbjudet, så då skrev hon svar att hon inte visste det och så :)
#27 Ok, nu är jag med..
Men om någon kommenterar på din blogg, svarar du där, eller går du in på kommentatorns blogg och svarar där?
#28 Beror på, skulle det vara en typ "personlig fråga" skulle jag svara på dens blogg, om den inte har det så skulle jag svara på det i ett inlägg. Skulle det däremot vara ett påhopp så skulle jag svara i kommentarerna :)
#29 Ok. Om jag skulle få påhopp, så skulle jag varken publicera eller kommentera! Bara ignorera..
Ibland kan jag svara i min egen blogg, men sen har jag ett plugin där svaret kommer mailen med till den som kommenterade.
Svarar alltid alla så gott jag kan. På deras bloggar. Är det påhopp så brukar jag svara både i min och på personens blogg. Har hänt faktiskt, eftersom jag har så mycket åsikter på min blogg. Dock står personer inte alltid för sin åsikt och länkar inte alltid till sin blogg. Då blir det bara på min.
Eftersom att jag inte går tillbaka och kollar missar jag ju någonting. Jag frågar en fråga för att jag vill veta, och jag letar ju inte upp det inlägget, går igenom hela kommentarsfältet för att se om bloggaren svarat mig… haha
// Molly
molllyr.blogg.se
#34 Haha? Nu vet jag inte riktigt… är nyvaken iofs, men det där var lite som att peka näsa åt bl.a. mig som svarar i egen blogg. Men jag kanske missuppfattade 
#35 men jag menade inget illa, säger bara att jag missar svaret på frågan om bloggaren svarar i sin blogg. :)
#36 Håller med, men det värsta som finns är att få; Hej, fin blogg, hur är läget? Vad har du gjort i dag? Hoppas du haft en bra dag.
Då brukar det också vara så att de kommenterat det inlägget där man skrivit att man är magsjuk typ…
// Molly
molllyr.blogg.se
#37 Okej, då förstår jag!
Ja, man får nog tänka efter hur man kommenterar 
#8 Jag också, jag vet att det är roligare att få en kommentar om inlägget själv.
// Molly
molllyr.blogg.se
#34 Jag är precis likadan och jag menar heller ingetilla med det, vi är ju olika allihop.