Behagliga färger?
Vilka färger tycker du är behagliga för ögat?
Har lite svårt att bestämma mig för vilken bakgrundsfärg jag ska ha på min blogg, men tycker nog ändå att brunt och beige är behagligt att vila ögonen på..
Brun & beige
Ljusblått (bebisblått) kanske är bra med, men jag gillar inte blått 
Ljusa färger överhuvudtaget gillar mina ögon.
#3 Vilka färger definierar du som ljusa?
ljusrosa, ljusblå, ljusbrunt/beige, vitt
#5 Ok.
Jag älskar grönt. Men det blir inte bra i någon nyans.
Får hålla mig till brun/beige. Ibland blir det bara inte bra att ändra på något som fungerar.
Nu kommer färgfreaket! ;P
Jag skulle säga ljusa dova färger. De uppskattar ögat att vila på. :)
Vad är dova färger då? 
Det betyder att färgen inte är så ljus och knallig (exempelvis inte neonorange). Den kan ofta vara ganska utspädd med vitt och ha lite mörkt i sig, så den inte skriker solsken. :)
Okej.
#10 Det var inte så lätt för mig att förstå den beskrivningen. Dov betyder mörk eller dämpad helt enkelt. Själv beskriver jag färger som ljusa, mellan eller mörka. 
#12 Sorry. Har blandat en massa färger i skolan, gick bild & form. Vi fick hela färgcirkeln intryckta i minnet. Blir tyvärr lite fackspråkligt ibland. 
#13 Ok.
Men har du inga färger som du direkt föredrar som bakgrund? Det är just färgerna som jag är ute efter 
#14 Aha. Hum, gillar alla färger egentligen. Inte svart kanske, fast det beror på helheten med designen.
Gillar pigga färger annars. Brunt är ju en lugn färg, fast kanske lite för dämpad för mig. Gul i rätt nyans är riktiigt fint. Alla färgglada färger men i rätt nyans egentligen. :)
Ljusgrått eller mellangrå tycker jag är bra färger för ögonen också.
#16 Ja, som bakgrund när jag surfar så är det bra färger, men i en blogg ser det trist ut med grått tycker jag.