Konton åt bloggen...
Funderar på att skapa konton åt bloggen på twitter och facebok. Eller bara facebok.
Någon annan som gjort likadant? Vad kan man ha att vinna på det? Tänker mig besökare. Att folk kan gilla inlägg osv. Någon med erfarenhet av detta?
Har själv inga konton på dessa två sajter. Så kan jag anpassa det så att det blir bloggens konton?
Jag har både twitter och facebook men inget som är kopplad till min blogg.
Vill ju bara ha det kopplat till bloggen, inte mig personligen så att säga.
På twitter är det nog enklare att skapat ett som är kopplat till din blogg men facebook vet jag inte.
Någon annan som vet?
Har ingen annan konton åt sin blogg?
Tror inte det är så vanligt. 
Vet folk som har ;) men du kan ju skaffa en "gillasida" åt bloggen på facebook :)
Ja precis. Någon sida kan du skapa.
#7 Jaha, hur gör man det? 
#9 På fb´s förstasida är det en sån där grej man fyller i om man ska bli medlem, under allt står det Skapa en sida för en kändis, ett band eller företag. så klickar man där
Jaha. Så man kan få en sida då? Är det en slags användare?
Här är översättning av deras villkor för denna speciella "sidan". Tolkar ni det som att bloggar är välkomna?
Översättning från engelska till svenska
Sidor är speciella profiler som endast får användas för att främja ett företag ellerandra kommersiella, politiska eller ideella organisationer eller strävan (inklusiveideella organisationer, politiska kampanjer, band, och kändisar).
Du kan endast administrera en Facebook-sida om du är en representant för ämnetpå sidan.
Sidor kan bara publicera innehåll och information under "alla" inställningen.
När du publicerar innehåll eller information till din sida vi har ingen skyldighet attdistribuera ditt innehåll eller information till användarna.
Om du använder en likadan ruta eller liknande widget off av vår webbplats för attmarknadsföra din sida, kommer andra att kunna kopiera och placera widgeten någon annanstans.
Du får inte placera en likadan ruta eller liknande widget i en annons.
Om du samlar in användarinformation på din sida, 9 § i denna programförklaringgäller även dig.
Om du visar något innehåll på din sida som en annons eller kan tolkas som enannons, måste innehållet överensstämmer med annonsen kraven i riktlinjerna om reklam.
Du får inte fastställa villkor utöver de som anges i denna programförklaring för attreglera utstationeringen av innehåll av användare på en sida du administrera, förutom att du kan lämna ut de typer av innehåll som du kommer bort från din sida och grunder för vilka du kan förbjuda en användare från att komma åt sidan.
Du kommer att begränsa åtkomsten till din sida för att uppfylla alla tillämpliga lagar. Till exempel, om din sida innehåller material som inte är lämplig för underåriga, kommer du använda din sida att blockera minderåriga från att komma åt din sida.
Undrar om man bör välja Cause or Community? Eller Arrtist, band eller offentlig person?
#10 Känns som om du vet mest om detta. :)