Trackers
Vad tycker ni om såna? Jag menar tex Flagcounter som visar vart nånstans man kommer ifrån direkt på sidan eller liknande trackers.
Jag tycker att man skall få surfa in på en blogg utan att andra skall se vart ifrån man kommer. Dolda går bra tycker jag för då är det bara bloggägaren som ser.
Därför använder jag mig inte av synliga trackers/counters så folk kan känna sig anonyma mot andra besökare. Har bara en räknare.
Jag bryr mig inte, jag utgår ifrån att jag rör mig i ett offentligt "rum" så fort jag kopplar upp mig på nätet. Det finns ingenting som heter anonymitet.
Njae kanske inte anonymitet. Kommer inte på det rätta ordet bara. Visst syns det när man går in nånstans men den efterföljade person kan då se vart (exakt) personerna kommer ifårn. Tänker på intrigitet (stavning?) över en persons hemort. Så ingen kan kolla upp det.
Nä jag är skitdålig på att förklara. Sorry.
Du behöver absolut inte be om ursäkt för någonting alls :)
Men som sagt, jag utgår redan ifrån att ALLTING loggas och kan ses av så gott som vem som helst, och försöker bete mig därefter :P Så om min hemvist skulle visas på en hemsida jag besökt skulle jag som sagt inte bry mig. Även om jag förstår att du tycker det är obehagligt, i grunden håller jag med.

Kanske jag som tänker annorlunda då. Hehehe.
Känner man att det är obehagligt men endå vill ha informationen, så kan jag tipsa om globes. En sådan jag har på min blogg. Söt, smälter in lätt och snyggt samtidigt som den inte flaggar med infon på samma sätt som många andra.
Har du ingen länk till den?
Bara att klicka på den. Sedan kan du kllicka uppe i marginalen om du vill ha "Mini" eller vilken du vill ha. Jag har den som kallas mini. :)
#6 Hittat var?
Länken till globes som du skrev om i #5. 
Här är den: http://www.revolvermaps.com/?target=home
Åh tackar. 
Vsg. :)
Tycker den är både snygg och bra. :)