Ester driver en bakblogg
Ester, 23 år, är uppväxt med en mamma som bakade mycket. Nu vikarierar hon själv på ett bageri och driver bloggen Esters Hörna, där hon regelbundet publicerar goda och läckra recept och bilder.
Namn: Ester Larsson
Ålder: 23
Bor: Uppsala
Gör: Har precis fått ett vikariat på ett bageri så jag lever min dröm och bakar hela dagarna.
Blogg: http://www.estershorna.com
Hur uppkom ditt intresse för bakning?
- Det har funnits så länge jag kan minnas. Jag är uppväxt med en mamma som alltid har bakat mycket så hennes intresse smittade av sig på mig tidigt, sen har intresset bara blivit större med åren.
Vilket är egentligen ditt favoritrecept?
- Jag är ju en riktig gottegris som gillar det mesta men om jag måste välja bara ett så får det bli ett recept på bananmuffins som jag har!
Experimenterar du mycket själv eller använder du dig av färdiga recept?
- Jag använder oftast ett lånat grundrecept som jag sedan gör mina ändringar på – allt efter smak och vad skafferiet innehåller.
Hur brukar det se ut i köket när du är igång?
- Oftast ser det ut som ett bombnedslag eller som om vi inte hade diskat på en vecka.
Du har valt att skriva en blogg om intresset. Vart fick du den idén ifrån? Hur har det gått?
- Efter att ha bloggat ett tag om olika saker så insåg jag att det bästa vore för mig att fokusera enbart på en grej vilket ledde till att jag valde mitt största intresse! Det har gått bättre än väntat och mitt intresse har bara ökat efter att jag startade bloggen.
Vad är det bästa respektive sämsta med att blogga om ett specifikt ämne?
- Det bästa är att man kan lägga allt sitt krut på ett ämne och på så sätt höja standarden lite, jag tror också att en blogg som handlar om ett specifikt ämne lockar till sig fler Läsare, det blir mindre rörigt. Det sämsta kan vara att hela bloggen kan bli lidande om det är så att man varken har tid att fota eller skriva om just det där ämnet – om jag t.ex. inte har tid att baka en dag så blir det tomt på bloggen eftersom jag har valt att bara skriva om just bakning, men om jag istället hade haft fler ämnen så hade jag kunnat slänga in ett annat inlägg då.
Har du några planer för bloggen inom det närmaste?
- Ja! Jag har precis utvecklat och publicerat min blogg till en egen hemsida med en egen domän och tanken med det är att bloggen ska bli proffsigare och bättre. Vad det leder till mer återstår att se, jag har dock höga förväntningar på min ”nya” blogg.
En helt underbar blogg :D Har följt henne ett tag nu.