Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggtjänster-och-sidor
Läst 551 ggr
MajaL
0

Lagliga samarbeten?

Undrar vilka typer av samarbeten som är lagliga och okej för bloggare. Vet att de tjänsterna som erbjuds via olika sajter är lagliga, där de drar av alla kostnader mm. innan man får betalt.

Dock undrar jag hur det ligger till med övriga samarbeten. Att få saker exempelvis. Eller rabatt i butiken man länkar. Är det okej?

Är det okej att spponsras (till tävlingar på bloggen)?

Ja, alltså, vad är okej? Vilka samarbeten har ni?

Eftersom min blogg är samhällskritisk stundtals, så vill jag ju göra allt på rätt sätt själv naturligtvis.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Putt! Någon måste väl ha något att säga om detta?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var det inte detta med att få saker som diskuterades i fjol…….kanske. Det är lagligt men man ska skatta för det.

Det var bla om Blondinbellas blogg där hon får grejer som samtidigt är reklam för firman men hon ska skatta för det hon får.

Jag gillar inte reklam i bloggar så därför har jag inte reklam i min blogg.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

MajaL
0

#2 Ja, det är det jag funderat på. Man ser nämligen jättemånga som har olika smyckesrreklam. Men Jag tror verkligen inte att alla dessa skattar.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Smyckesreklam kan de ju ha men det är ju inte säkert att de får en gåva av tillverkaren.

Sen kan det väl vara svårt att bevisa hur uppgörelsen ser ut - om bloggaren går något i gengäld för gåvan.

http://www.e24.se/pengar/din-ekonomi/skatter-och-deklarationer/bloggare-som-far-gavor-kan-behova-betala-skatt_1977541.e24

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

MajaL
0

Har själv frågat det smyckesföretag som jag sett att många har. De får först rabatt i butiken, sedan kan sponsring till tävlingar, eller smycken till bloggaren själv komma på tal.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

soetisen
0

Det jag brukar tänka på är att många lottar ut saker på sina bloggar, vilket är olagligt om man inte har tillstånd.

- Medarbetare på studier.ifokus

MajaL
0

#6 Ja just det. Det är rätt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Malin]
0

Jag har ofta tävlingar, dock inga lotterier eftersom det inte är tillåtet!