Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbörja-blogga
Läst 507 ggr
[hehlenaaa]
0

vägen till valpen!

Tänkte kolla här om det finns något intresse utav att läsa "vägen-till-valpenbloggar"?

Har länge funderat på att ha det som ett sidospår till mitt projektarbete jag kommer att göra till detta läsår, och genom att kolla intresset hos er så vet jag lite vad jag har att förvänta mig. Jag kommer inte att starta bloggen om det inte finns något intresse.

Tanken bakom bloggen kommer vara att jag skriver "vägen till valpen"-från de allra första förberedelserna tills att jag får hem min valp våren/sommaren 2012, alltså får ni Läsare följa med mig hela vägen fram och förhoppningsvis även så långt ni orkar läsa! :)

Jag kommer att vara i kontakt med olika företag, veterinärer, ombudsmän för försäkringsbolag, brukshundsklubben, och förhoppningsvis även vara i kontakt med brukshundsklubben.

Det kommer att anordnas sponsrade bloggtävlingar, "dagens fråga", valptips och en massa fakta. Självklart kommer mycket kunskap ligga bakom detta och allt jag skriver kommer att baseras på fakta, om inget annat anges. Jag hoppas även på att ni bloggläsare kommer att kunna vara delaktiga i bloggen och komma med egna ideér, tips och så vidare.

En annan idé jag har är att delta i olika hundkurser, gå på föreläsningar, träffar ordnade av rasklubbar och så självklart hänga på en massa utställningar i sommar, och kunna ge egna referenser därifrån.

Jag kommer att lägga ner extremt mycket tid på denna blogg för att få en så välfungerande blogg som möjligt och uppdateringen kommer att vara hög. 

Så, nu vill jag gärna ha respons! :) Vad tror ni? Skulle ni vara intresserade av att läsa en sådan blogg? Kan även tillägga att bloggen kommer att ligga på blogg.se till en början för att sedan "flytta" till egen domän.

Trin
0

Låter väldigt spännande :) Har aldrig sett någon liknande blogg.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

[hehlenaaa]
0

#1- Tack, det känns väldigt spännande för mig också. Jag har själv letat efter liknande blogg men tyvär inte hittat något, så förhoppningsvis blir denna blogg populär. =)

Trin
0

Lycka till :) Du får skriva och berätta sen hur det går .

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, det låter ju kul/spännande iaf! Vad är det för valp du ska få hem? :)

[hehlenaaa]
0

#4- shetland sheepdog:)

[WX5]
0

Ja jag skulle vara intresserad. :D

[Ebfotograf]
0

Den skulle jag absolut läsa, intressant att läsa om andra valpliv ;)

Sazza92
0

#4 Moa guud vilken söt hund! och jätte fin blogg!

//www.sandraohren.blogg.se

[Driva]
0

Intressant bloggämne, men jag bara undrar hur mycket man kan skriva om själva förberedelserna…. Själv tycker jag inte det är så mycket föreberedelser att man kan fylla minst ett halvårs bloggande. Men kul ide :)