Läser familjen din blogg?
Min dotter läser min emellanåt, men inte gubben. Så därför tänker jag noga på vad jag skriver.
Hur är det för er?
Hehe min syster läser den nog ibland
medarbetare på allergier.ifokus .
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ingen riktigt blogg så att säga. Eller jo, jag har en, men skriver sällan i den. Däremot har jag en egen tråd, som fungerar ungefär som en blogg, på ett forum jag brukar vara ganska mycket på. Det är bara reggade medlemmar som kan läsa, vilket är bra då jag inte vill att t.ex. föräldrarna ska hitta den och läsa. Däremot vet jag att en av syrrorna brukar läsa den dagligen. Lillsyrran tittar också in då och då, men det är nog det enda. Eftersom jag vet att dom inte kommer tala om för någon vad jag skriver så tänker jag inte så mycket på det heller.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#2 Ja, man är ju mer skyddad om man skriver på sådana forum, som inte är offentliga.
Det är många tankar, funderingar och händelser jag inte kan skriva pga av detta, men det går.
Jag skriver typ lika mycket som jag pratar, det säger ungen i alla fall, så jag hittar alltid på något att skriva om.
Jag tycker ändå att man ska anpassa sin blogg så att alla kan läsa den om man har den upplåst:) ifall man skriver massa saker om sina barn som man inte vill att de ska läsa och man någon gång glömmer logga ut från sin blogg eller att ens barn hittar den på bokmärken och går in på den och ser en flera inlägg om sig själv, så kan det ju bli sårat över att man inte frågat först vad man fick skriva om en eller vilken bild man fick lägga ut.;)
Samma sak med syskon/kompisar menade inte bara till dig Maine alltså.:)
#5 Det är lugnt!
Men om man är anonym på alla sätt, då kan man ju skriva någorlunda ingående. Det är ju många som gör det, om inte annat om sina små barn, som inget kan säga.
Men jag frågar alltid ungen först om jag får lägga ut den och den bilden.
Vänner, bekanta och familj läser min ena blogg (den jag lägger mest tid och energi på) men inte den andra, det gör bara sambon.
Nä ingen läser min blogg. Dottern har varit inne några gånger men har förbjudit henne.
Jag är anonym när jag skriver, det är nog bara en 3-4 stycken på det forumet (förutom mina systrar) som vet vem jag är. Bara 2 som har träffat mig IRL. Inte nämner jag några namn heller, annat än i dom fall då jag vet att alla andra vet vem det handlar om ändå eller ingen ändå skulle ha en aning om vem det är (dvs folk som hänger på forumet och folk som jag känner som inte bor i Sverige) Det är väldigt sällan jag skriver någonting negativt om någon heller, så jag ser egentligen inget fel med att folk inte vet om att jag skriver om dom.
Däremot skulle jag aldrig lägga ut en bild på någon annan utan att fråga, oavsett vem som tagit bilden. Jag ber t.o.m. om tillstånd för att få använda bilder på mig eller något av mina djur som andra har tagit.
Annars tycker jag det är helt fel att skriva en massa skit om någon som alla vet vem det är och inte våga stå för det. Skriver man illa om någon så får man lov att stå för det och inte försöka dölja det för den man skriver om.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Både mina systrar och min pappa läser min blogg, det rör mig inte. Jag skriver ingenting som kan störa någon. Tycker det är ganska skönt att de gör det, för då är de up to date med vad jag gör här i livet :)
#8 Är det inte svårt att förbjuda någon att läsa bloggen? Det går ju att gå in från skolan mm. Tänkte bara om det verkligen fungerar med förbud.
japp jag har ganska många Läsare,vänner och familj har adressen,så jag antar att de läser..men jag vet inte,men EN syster läser,men kommenterar inte det vet jag..
Tror inte min familj läser:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja pappa gör det ibland när jag lägger upp det på facebook :)
Alla i min familj läser mig blogg, utom brorsan då. ;) Men ska försöka få honom att göra det med.
Ett par av mina systrar läser och min morsa också vet jag.
-----------------------------------------
Min tanke-depå: Rökpaus
Besök Designa Din Blogg's Hjälpforum om du behöver hjälp med din bloggdesign.
ja… och dom gillar att kritisera den -.-'
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Ingen läser min nya blogg. Jag hoppar verkligen inte att någon i familj gör det för det jag skriver är inte bra. Ja tillfälligt beroende på mitt mående.
#17 Är det negativt? Hänger inte med i dessa smileytider 
- det tecknet ska föreställa ögon, pricken ska föreställa näsa och den där symbolen längst ut är bara… typ en droppe xD
Svettdroppe.
-----------------------------------------
Min tanke-depå: Rökpaus
Besök Designa Din Blogg's Hjälpforum om du behöver hjälp med din bloggdesign.
Mina föräldrar läser eller kollar bilder gör dem mest, i alla fall min mamma. :P
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
#21 jo exakt ;)
min mamma läser, min dotter på 10 år läser, min fru och min syster.
jag tycker det är bekvämt att dom läser (inte dotter kanske) men resten. jag skriver hur jag mår, vad jag känner och tönker och har svårt att säga det i ord, via telefon
då kan de hellre läsa om det så slipper jag berätta men de vet allt :-) perfekt alltså
MEN.. eftersom dottern läser så aktar jag mig för vad jag skriver när det gäller henne.
HAr inte mer än 4 inlägg eller något sånt just nu, så jag har inte spridit min blogg till någon alls i min närhet. Eller jo, exet.
Mamma och pappa läser mina bloggar!

Min syster läser nog mina bloggar lite då & då. Ingen annan i familjen gör det, ganska skönt!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
INGEN ANING! ;) Vill inte heller fråga!
Jag tror ingen i familjen läser min blogg, skönt!
Mestadelen av min närmaste familj kollar nog in min blogg ibland. Det gör mig inget, jag skriver inget på nätet som jag tycker känns jobbigt att dela med mig av i alla fall. :)
Min pappa, farbrors tjej, min pappas tjej (tror jag). Sen tror jag ev min bror läser den, han vet iaf om den. Min sambo läste mycket förut, men inte så mycket längre.
Men jag skriver heller inte direkt något privat. Typ att jag har bakat muffins, vad jag har shoppat, om det hänt något roligt osv. Jag vill inte lägga ut för privata saker på nätet…
Däremot i forum som jag är med i som är ganska privata (inte som ifokus) skriver jag mer privat, men där känner jag också ganska mycket tillit och förtroende till de andra medlemmarna…
Om jag kunde vara helt anonym, om ingen familjemedlem hade känt till min blogg, så hade jag kunnat skriva en hel del, och det hade nog kunnat bli intressant läsning 
Men man får tänka på att det är internet, det är tillgängligt för de flesta.
mina föräldrar läsar min blogg, och dom är typ mina trognaste Läsare också…
så jag brukar försöka tänka på vad jag skriver, haha
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Min mor läser min blogg emellanåt, förut skrev jag ganska avskyvärda saker där vilket jag ångrar nu. Min mor är ju det bästa jag har! Så nu aktar jag mig lite över vad jag säger, skriva av sig är bra. Att skriva av sig för mycket är illavarslande.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Mamma & pappa kikar ibland in på min blogg, skriver dock mest om hästlivet & foton så det är lugnt för min del ^^
Jag tror nog att mer eller mindre hela min släkt läser min blogg. I och med att den är kopplad till facebook och jag är vän med alla där så blir det ju så. Det är inget som stör mig att de läser i vilket fall. Visst finns det ett par saker som jag undviker att skriva om, men det hade jag nog gjort även om de inte läste.
Jag tycker mest att det är kul när man helt plötsligt får ett samtal från mormor som bara vill berätta hur stolt hon är över att ha ett så klokt barnbarn. Haha, då har hon läst något av mina djupare inlägg på bloggen.
------------------------------------
Hade min blogg kopplad till FB en gång i tiden och det var jobbigt tyckte jag. Kunde inte skriva det jag ville utan var tvungen att "hålla igen" när jag skrev så jag tog bort den kopplingen samt avaktivrade mitt FB-konto.
Jag har aldrig känt att jag behöver hålla igen på grund av att någon läser min blogg. Jag har ingenting att dölja, om jag mår dåligt och skriver det på bloggen så ser jag ingen anledning till varför t.ex. min pappa inte skulle få veta det. Beroende på anledning så kanske jag undviker att skriva den, men det hade jag, som jag skrev tidigare, nog gjort i vilket fall.
Att min släkt läser har nog mest taggat mig till att skriva bättre och mer genomtänkta inlägg. Förr kunde jag slänga ihop ett dåligt skrivit "idag har jag"-inlägg som egentligen var helt värdelöst och som ingen hade något intresse av. Nu tänker jag istället till och utvecklar allting för att skriva vettiga och intressanta inlägg, med bra språk så att jag vet att de blir stolta över mig.
------------------------------------
När jag mår dåligt så kan jag inte berätta det för min familj. Så om jag skriver om det på bloggen så kan dom läsa det. Det blir samma sak, för mig i allafall. 
Nej, inte vad jag vet. Men har varit relativt medial med min hemsida. Den vet jag att typ hela släkten läst alltimellanåt. Bloggen jag har nu är relativt ny. Har just länkat från hemsidan till bloggen, så kanske någon kollat. Vet ej.