Bilder
Jag undrar hur ni gör när ni lägger in bilder. Jag kan ju berätta först hur jag gör så ser ni mitt exempelt och kan själva fylla i med era.
Jag väljer alltid att lägga bilder nederst i mina inlägg. Alltid centrerade. Sen om jag skriver en text så skall den vara under bilden och centrerad och kursiv. Varför jag väljer att lägga bilden nederst är för att då kan alla rara människor läsa min text först och sen kolla på bilden. Skulle det vara tvärtom så kanske dom skippar texten om den hamnar underst. (Mina tankar för visst kan man skippa att läsa ändå men alla har ju sina egna små egenheter.)
Så hur gör ni när lägger bilder i era inlägg?
För mig beror det lite på vad det är för slags bild jag väljer att lägga in. Ibland hamnar den mellan ett par stycken, ibland först och ibland sist. Dock alltid centrerad såvida jag inte använder BloggPress, då har jag valt att lägga den till vänster.
-----------------------------------------
Min tanke-depå: Rökpaus
Besök Designa Din Blogg's Hjälpforum om du behöver hjälp med din bloggdesign.
Åh ett nytt ord. Vad är en bloggpress?
BloggPress är en applikation till iPhone som gör att man kan blogga via mobilen. Men det gäller bara om man har en Wordpress- eller Blogger-blogg.
Aha okej. Har ingen iPhone. 
Brukar för det mesta lägga in dem sist, och ibland enstaka i typ mitten, men mest sist :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
iAlexri och Frida: Om ni har en text till/angående bilden var lägger ni den då? Ovanför eller nedaför?
#6 Jag lägger bilden/bilderna i regel under texten :) eller om jag bara lägger upp en bild som inte har med texten att göra, så skriver jag en kort förklaring under bilder vad bilden förreställer i kursvin text :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det beror på vad det är för bild och vad texten handlar om. Handlar texten om bilden t.ex. "Titta vad jag fick syn på idag blabla.." så brukar jag lägga bilden först. Samma sak när jag lägger upp bilder på mina smycken, för då är det bilden jag vill framhäva. Om det är texten som är det viktiga läger jag hellre bilden sist, för att det då ska bli mer fokus på texten. Skriver jag långa texter kan jag även lägga in lite små bilder mitt i (som man kan klicka på för att se större).
Omväxling förnöjer :)
------------------------------------
Då skriver jag det precis under bilden i kursiv stil, exempelvis källa eller förklaring. Jag tror det även har hänt att jag har skrivit det sist i inlägget, som en notis gällande bilden.
Okej.
Text
Bild
Alltid samma sak (:
Oj, det är väldigt olika! Det beror på inlägget, bilden och ja, det är väldigt olika.
Bilderna först och sedan texten.
Jag lägger in bilden sist och alltid centrerad. Har jag en text till bilden så är även den över bilden fast oftast kursiv och har jag en lite längre text i samma inlägg så hoppar jag ner 2 rader så det blir mellanrum mellan den längre texten och texten till bilden. :)
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Spränger helst in bilder om jag har bilder kombinerat med text. Dels livar det upp texten, om det passar mellan två stycken. Sedan ser det snyggast ut rent grafiskt tycker jag.
Oftast hamnar bilderna i egna inlägg dock. Eller i portfolion.