Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggtjänster-och-sidor
Läst 3116 ggr
MoaW
0

Tjäna pengar?

Tjänar du pengar på din blogg? På vilket sätt?

Hur gör man för att ha reklam på sin blogg, vilka olika tjänster för det finns?

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[YlvaP]
0

Jag har Frossle på min blogg. Går väldigt segt. Jag själv klickar inte på annonser och andra gör väl likadant.

Ilya
0

Har oxå Frossle. Dem är sådär tycker jag, man får väldigt lite ersättning per klick och det är inte många som klickar. Dessutom ganska få och enligt min mening för lite intressanta annonser.

Men värt att försöka iaf, det som är positivt med Frossle är att det är 100% användarvänligt och väldigt enkelt att komma igång.

[YlvaP]
0

Ja det håller jag med om att det är. Användarvänligt. Sen tror jag att alla såna sajter genererar lite per klick. :D

Ilya
0

Jo klart dem flesta ger väldigt lite, men jag har jämfört med några andra som ger ganska mycket mer per klick faktiskt :) om jag inte minns fel. Försökte där men det var inte lika användarvänligt som Frossle så jag struntade i det tillslut ;P

[YlvaP]
0

Jo jag hade någon annan förut typ Google adsense men fattade inget från den och jagbytte google-konto hela tiden så jag har inte fått det att funka sen jag bytte till denna jag har nu.

Moa-16
0

Tycker det är lite onödigt att ta upp bloggen med en massa annonser, ger ju ändå inget om man inte har en väldigt stor blogg. Men ja, ni kan ju alltid klicka på annonserna åt varandra ;)

MoaW
0

jag provade bloggerfy när jag hittade det första gången. Men jag tyckte det var rätt värdelöst system Tungan ute Att alla ska dela på en viss pott… Har man inte massor besökare får man ju absolut ingenting. det är väl iofs meningen också.

Om jag skulle prova nån annan reklam skulle jag nog vilja ha en som ger utdelning per sidvisning, men vet ine om det finns så många mer än bloggerfy. Dom som ger betalt per klick ger ju oftast inte så mkt, för det är väl inte så många som klickar kanske Obestämd

[YlvaP]
0

Nä det tror jag inte. Som klickar alltså. Jag klickar inte på reklam för jag kan ändå inte köpa något. Tungan ute

MoaW
0

nej jag brukar inte heller klicka på reklam Obestämd Eller jo, om det är nåt bra erbjudande, eller nåt som intresserar mig. En tävling tex. Men annars inte.

Em--ma
0

Jag har bloggpartner. Tror det är 2 öre per varje gång någon går in på min blogg  lle så :P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

BlackieSixx
0

Tycker du om att videoblogga kan du använda Videofy & lägga upp det på din blogg :) , Då tjänar man pengar varje gång nån kollar på din video. :)

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

[Malin]
0

Nej, jag tjänar lite lite pengar på det innan på min gamla blogg men nu blir det ingenting!

I första hand är det annonser från Ellos, Nelly & andra stora företag som har dragit in pengar genom TradeDoubler

Ilya
0

#11 Vet du hur mycket det är per visning?

[YlvaP]
0

#13. Det är inte många ören och man måste ha reklam för att det ens skall bli något. Det är inte alltid reklam i filmerna.

BlackieSixx
0

#13: Det är olika beroende på vad som visas i reklam, men man får hälften av vinsten.. 
Det är inte mycket pengar man tjänar, men alltid nått..
Beror ju på hur mycket man får sina videor visad..
Precis börjat använda det & lagt ut ett klipp på min blogg som är visad just nu 42 gånger, 39 gånger med reklam & har tjänat in 1,49kr.

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

Em--ma
0

#13 man tjänar även pengar på bannervisningar (alltså hur många gånger någon går in på din blogg) eller hur det var..
För att jag har en video som har visat
9 gånger , 8 gånger med reklam , och 462 gånger bannervisningar
och jag har tjänat 1.17 kr på det ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Caifeen]
0

Jag har Bloggerfy och har tjänat ihop 5.51 öre. Det går jättesegt! Man kan ta ut pengarna när man har 500:-

Em--ma
0

Jag hatar verkligen bloggerfy iallafall när det är gult på ett ord och råkar man röra det ordet kommer reklamen upp och den försvinner inte .. Skit irrriternade ;)

/ Emma

Trin
0

Jag tjänar pengar på min blogg. Det är ju lite olika vad man tjänar om man får några uppdrag eller inte. Jag använder mig av blogvertiser och lite andra sidor.

Blogvertiser : På blogvertiser får du betalt genom att blogga. Du får uppdrag från företag där de ber dig skriva om deras tjänster t.e.x , ju mer erbjudanden du får desto mer får du betalt. Det börja med att annonsörerna fick betala 100kr för att få ett inlägg publicerat på min blogg. Då fick jag 50kr efter slutfört uppdrag de resterande 50 kr går till skatt o.s.v.

Nu kostar ett inlägg på min blogg 400kr var av jag själv får behålla 200 kr , så det är ju lätt och komma upp i 300kr som är deras minium belopp innan de betalar ut pengar till en. Så allt handlar ju om hur många uppdrag du får. Självklart kan du tacka nej till ett uppdrag om du inte tycker det passar din blogg. Genom blogvertiser har jag tjänat allt som allt över 500kr. Så kan verkligen rekomdera blogvertiser !

De andra sidorna jag är med på är bloggpartner ,där jag får pengar genom att bara ha reklam på bloggen. Är också med på bubbleroom och adoperator. Men det är svårt och tjäna pengar på dessa sidor eftersom allt avgörs genom hur många Läsare du har och hur många klick du får. Eftersom jag inte är någon storbloggare så har jag ju inte så jätte många Läsare. Så det går ju väldigt trögt :/

Hur du får in reklam på din blogg är super enkelt bara man vet hur man gör. Det står om hur du gör på designadinblogg.se och sannasrum.se har jag för mig. Annars är det bara att googla.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

MoaW
0

#19 bra tips, har blivit medlem på blogvertiser nu!

men dom vill att man ska ha ett konto på google analytics, så jag gjorde ett konto där. Men jag tror jag måste gjort nåt galet, för besöksräknaren verkar inte räkna så bra… Enligt blogg.se har jag haft över 60 besök sen jag blev med på google analytics, men enligt google har jag haft 6 besök Obestämd (alltså unika besök). Hur ska man göra egentligen?

Emelie
0

Jag tycker Bloggerfy är ganska bra till skillnad från er andra. Visst, man tjänar inte massvis med pengar men jag har iallafall skrapat ihop 17 kr. På sikt och om man verkligen kämpar blir det ju mycket pengar.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Trin
0

#20 Tack så mycket ! Har du läst blogvertisers guiden de har hur man fixar till google analytics ?

Det tar ju också ett tag för google analytics att börja räkna besökarna ordentligt. Har du fortfarande problem efter någon vecka eller så , så kontakta blogvertiser och beskriv ditt problem.

Behöver du hjälp med något annat så säg bara till :)

MoaW
0

#22 jag fick hjälp på hemsidor.ifokus Flört det var bara att den var seg på att börja räkna

Trin
0

#23 Vad skönt att allt funkar då :) Ja , det brukar ju ta ett tag innan den börjar räkna.

MajaL
0

Skaffade Frossle för ett tag sedan men har faktiskt inte använt det än. Det pgv. att jag uppdaterade hela bloggen och skaffade ny adress.

Rekommenderar ni Frossle?

Har tidigare använt bloggerfy. Men som några sagt, det är lite drygt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Maine]
0

#25  Har också varit inne på Frossle och skapat ett konto, men jag orkar bara inte ha med reklam i bloggen, testade väl två dagar.. det ser mycket snyggare och renare ut med enbart text och bilder. Och ser jag såna bloggar så lockar det mig mer att läsa än en som har en massa reklam. Är reklam det första jag ser, då går jag vidare.

MajaL
0

#26 Lite så känner jag också. Väljer själv bort bloggar med reklam.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Vad menar ni med google analytics?

Behöver man det för att använda blogvertisers?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se