Vilken bloggplats?
Funderar på att starta en liten blogg. Har en hemsida på 123minsida.se men skulle vilja testa något annat och det verkar ju finnas massor av gratisalternativ…..
Någon som kan rekommendera en bra nybörjarbloggplats där jag kan registrera mig? Vill gärna kunna fixa snygga layouter och kunna lägga upp bilder snyggt men utan att ha en ingenjörsexamen
.
Någon som kan tipsa? Blir en "mamma/familjeblogg".
Första gången jag började med hemsida/blogga, då använde jag samma som du. Sen blev det Blogger. Jag är ingen ingenjör heller direkt, men man kan trixa på denna bloggtjänst. Mer än jag visste tydligen! Men jag gillar enkelt, lägger hellre energi på skrivandet, än att joxa för mycket med bilder. Blir det för rörigt, så blr det inte heller så intressant.
Hoppas du hittar "din" bloggtjänst! Sen vill vi ju gärna veta vad du har att förtälja, så du måste ju länka! 
Bloggplatsen.se Är en jätte bra sida! :D roliga funktioner :)
Jag började med bloggplatsen.se
sen devote.se
sen blogg.se :D
@annie
Om du inte är van att pilla med kodning, så rekommenderar jag Blogger. De har implementerar fler layouter och modifikationer. Skulle du sedan vilja ge dig på att koda, så finns den möjligheten med Blogger också.
-----------------------------------------
Min tanke-depå: Rökpaus
Besök Designa Din Blogg's Hjälpforum om du behöver hjälp med din bloggdesign.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tusen tack!! Ska kika in och jämföra 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gillar Blogspot / blogger. Jag ahr inga kunskaper i kodning men med hjälp av andra duktiga har jag lärt mig.
Blogspot har många färdiga malla - du kan välja färg - text osv.
Sen kan jag rekommender ett riktigt bra forum - http://fixadinblogg.com/index.php?/index
En del kanske känner de som Fixa Din Blogspot men de heter numera bara Fixa Din Blogg eftersom frågor om andra bloggplatser ofta kommer.
Sorg är kärlek som blivit hemlös