Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggdesign-html-och-css
Läst 715 ggr
[Maine]
0

Lösenord på sin blogg

Har sett att många har lösenordsskyddade inlägg.

Vad är det för vits på en blogg? Jag trodde att en blogg var offentlig, däremot att kommentarer kan (och bör) modereras.

Visst kan man ha lösen, men varför då inte i hela bloggen, så bara vissa har åtkomst till den?

Nej, jag är inte så nyfiken att jag vill läsa de "låsta" inläggen, detta är bara en allmän fundering, då jag sett många sådana de sista veckorna.

Och nyfiken bör man vara, annars får man inget veta! Flört

[Malin]
0

Jaa, det är ju inget som säger att en blogg måste vara offentligt. Om man frågar någon varför de bloggar är det ju sällan de svarar "för att skriva för andra", utan snarare att de skriver för sig själva. För många är bloggen enbart en dagbok och i en dagbok skriver man precis vad man känner för, men alla gånger kanske inte det passar offentligt i en blogg och därav lösenordsskyddandet!

[Maine]
0

Jaha! Nej, jag säger inte att bloggen måste vara offentlig, men när 9/10 inlägg är offentliga, så undrar jag ju.

Vill jag skriva en dagbok som ingen ska läsa, då lägger jag den i en mapp i datorn. Men det är bara hur jag skulle göra. Glad

riiffen
0

Kan hålla med om att det är lite störande, men det är ju upp till den som har bloggen (:

medarbetare på allergier.ifokus .

iAlexri
0

Hah! Maine, nyfiken i en strut. Tungan ute

Jag är en av "dessa" som har valt att lösenordsskydda en viss kategori i min blogg, just av den anledningen att vissa saker i ens liv är inte ämnade att visas offentligt. Det är bara mina närmaste som har tillgång dessa.

-----------------------------------------

Min tanke-depå: Rökpaus

Besök Designa Din Blogg's Hjälpforum om du behöver hjälp med din bloggdesign.

[Maine]
0

#4  Jamen eller hur?? Nejdå, vad ni skriver är er ensak, detta är bara något som jag sett på flera bloggar de senaste dagarna, och inte sett förut. Jag är ny i bloggvärlden förstår du..och du vet väl att om man inte frågar, får man inget veta? Cool