Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggintervjuer
Läst 6976 ggr
[Malin]
0

Årets bästa inspirationsblogg

Sofie Håkansson, 26, vann i helgen priset för "Årets bästa inspirationsblogg" på Mammablogg-galan. Vi har här intervjuat henne om bloggen, mammalivet och de närmsta planerna!

Namn: Sofie Håkansson
Ålder: 26 år
Bor: I Kristianstad
Blogg: FruSofie.se

**Sofie, du vann pris som årets bästa inspirationsblogg på mammablogg-galan i helgen. Hur känns det? Trodde du att du skulle vinna? 
**- Det känns helt fantastiskt och jag svävar fortfarande på små moln efter helgen. Jag trodde inte att jag skulle vinna, självklart, men hoppades såklart och visste att jag brukar ha ett stort stöd ifrån mina fina Läsare. Flera utav mina egna favoritbloggar var ju dessutom nominerade i samma kategori!

**Varför tror du att din blogg är så populär?
**- Jag började ju blogga redan i mars 2007 då jag knappt själv visste vad en blogg var så många utav mina Läsare har hängt med sedan starten. Jag hoppas att mina Läsare gillar min blogg för att jag skriver på ett positivt sätt och för att jag har en stor tacksamhet för livet som självklart märks av i mitt skrivande och förhoppningsvis smittar av sig till läsarna.Min blogg varvas med vardagsliv, inredning, matlagning och shoppingtips bla och jag tror att variationen kan vara viktig för att nå ut till olika sorters Läsare!

**Har det någon gång känts jobbigt att blogga om dina barn? Att de liksom blir för offentliga, om du förstår vad jag menar?
**- Ja, den tanken kommer upp ofta men det är ju ett val jag gjort. Jag är väldigt noga med att inte hänga ut dem för mycket privat, jag har tex aldrig nämnt var dem går på förskolan. Allt som skrivs på internet är ju för alltid och jag hoppas att de i framtiden ska kunna läsa allt utan att skämmas ett dugg och istället kunna se och läsa om all min kärlek till dem, det är ju många vardagsminnen som sparas här som jag glömmer själv.

**Har du några roliga planer för bloggen inom det närmsta eller kommer du köra på som vanligt?
**- Ja, just nu väntar ju faktiskt en extra rolig grej då jag åker iväg med Stena Line och "Bloggbussen" på söndag. Vi är 16 stycken bloggande mammor + barn som ska få åka på semester till Danmark och få göra massor med roliga saker, bo på hotell, testa nöjesparker och badland bla. Självklart får ni följa vår resa på bloggen!
**Hur tycker du att du har utvecklats i ditt bloggande sedan du började?
**- Jag har lärt mig otroligt mycket under dessa åren men det viktigaste är nog att lära mig att blogga personligt utan att det blir privat. Läser man min blogg får man delar ur mitt liv men absolut inte allt. Jag har jobbat mycket med min självkänsla och har därmed kunnat lära mig att hantera kommentarer som är mindre trevliga ifrån anonyma Läsare. Dessa är jag oftast väldigt skonad ifrån men de dyker upp med jämna mellanrum. Att prioritera bloggen känner jag med att jag gör nu på rätt sätt, jag låter inte bloggen ta över tiden tillsammans med familjen allt för mycket och jag sätter inte några krav på mig själv. De dagarna jag inte känner för att sitta vid datorn och bloggen så låter jag bli och andra dagar kan det ju bli många inlägg på en och samma dag för att jag har lust till det!

Tusen tack till alla som röstade fram mig till "Bästa Inspirationsbloggen 2011" !

Foto: Privata / alla bilder är tagna på Mammablogg-galan 2011!