Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggintervjuer
Läst 11317 ggr
[Malin]
0

Tiobarnsmamman Mirka Norrström

Bloggaren Mirka är tiobarnsmamma och bloggare, och nu dessutom nominerad i två kategorier till årets mammablogg-gala. Vi har gjort en kort intervju med henne om bloggandet och hur hon får allt att gå ihop.

Namn: Mirka Norrström
Ålder: 38 år
Bor: Märsta
Gör: Föräldrarledig 10-barnsmamma
Blogg: minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma

Hej Mirka! Nästa helg är det dags för mammablogg-galan och du är nominerad i två kategorier. Hur känns det? Ska du gå?
- Det är jätteroligt och spännande att ha blivit nominerad! Jag kommer att gå till galan och ser fram emot att få träffa alla bloggande mammor och även de som är mina trogna Läsare.
- Jag är jättenervös! Tänk om folk har fått en helt annan bild av mig via bloggen och blir besvikna när de träffar mig :)

Varför tror du att folk gillar din blogg?
- Jag tror att många tycker att det är roligt att läsa om våran vardag och hur vi får allting att gå runt i vår stora familj. Det skiljer ju sig lite frånde "vanliga" familjerna. Sen tror jag att mina Läsare uppskattar att jag skriver enkelt och framförallt öppet och ärligt i bloggen.

Vad är svårast med att kombinera bloggande med mammarollen?
- Det svåraste är att hitta tid att sitta vid datan! Ibland kommer jag på något riktigt bra att skriva om men om inte jag hinner sätta mig ner direkt så finns risken att jag hinner glömma bort det jag ville skriva om.  Att blogga är en sorts ventil för mig, min egentid då jag får rensa tankarna :)

Du gick ganska nyligen ut på bloggen med att du var gravid igen, grattis förresten :) Vad har du fått för reaktioner?
- Tack! Jag var beredd på att folk skulle skriva negativt om det eftersom jag gick ut med nyheten så tidigt och eftersom vi i december fick missfall men jag har bara fått massa positiva reaktioner av läsarna :) De grattar och många är glada över att jag låter dem "vara med" ända från början!

Hur skulle du vilja att en bra gala för er mammor hade sett ut?
- Oj vad svårt! Jag har ju aldrig varit på en blogg-gala förr. Jag tror att det absolut viktigaste är att alla mammor får sig en dag som skiljer sig från vardagen, att vi får umgås med gamla vänner och träffa nya vänner. Äta god mat och bara njuta av dagen/kvällen :)

Rösta på dina favoritbloggare, här!

[WX5]
0

Har läst hennes blogg nångång när jag kommer över den.

Fridaaaa
0

Oj inte illa att ha 10 barn och ska ha en til :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Malin]
0

Tänkte bara flika in och säga att Mirka vann både kategorin "Bästa flerbarnsmammabloggen" och "Bästa mammabloggaren"! Stort grattis Mirka!