Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggintervjuer
Läst 10389 ggr
[Malin]
1

Madeleine Ilmrud - BarbaMamman

Madeleine Ilmrud är 28 år - och sjubarnsmamma! Hon är nominerad i två kategorier inför Mammablogg-galan 2011, som går i helgen. Vi har gjort en intervju med henne!

Namn: Madeleine Ilmrud
Ålder: 28år
Bor: Motala
Gör: Arbetar som undersköterska, bloggar, lanserar ett kärlekssmycke och pluggar till Personlig Tränare på Bergqvist massage & Friskvårdsutbildningar med inriktning på friskvård och idrott
Blogg: http://minbebis.com/blogg/barbamamman/ (BarbaMamman)

Hej Madeleine! Du är nominerad i två kategorier till Mammablogg galan. Hur känns det?
- Det känns superkul att vara nominerad, smickrande och uppmuntrande. Jag har även genom mitt projekt "mot ett sundare jag" fått chansen att inspirera andra till en förändrad livsstil vilket känns otroligt roligt. Tillsammans blir man starkare, och bara det känns som en vinst! 

Vilken av kategorierna skulle du vilja vinna? Varför?
- Oj, jag vet inte… Just i det här fallet så känns det inte så viktigt att vinna. Men självklart skulle det kännas häftigt vilken kategori det än var man vann. 

Vad betyder bloggandet för dig?
- Det blir som en offentlig dagbok, där man kan förmedla sina känslor och åsikter. Jag älskar att skriva, så det betyder mycket för mig.

Har du bloggat länge? Hur har det utvecklats och förändrats sedan du fick barn?
- Jag började bloggade på "riktigt" när jag väntade tvillingarna -09 sedan dess har det bara rullat på. Självklart har bloggandet utvecklats i takt med vår vardag och vad vi hittar på.  

Du är 28 år gammal och har 7 barn. Vad brukar du få för reaktioner på det?
- Det är olika. Många har ju kunnat följa oss i Familjen Annorlunda, och på så sätt lärt "känna" oss. Tror att fördomarna har minskat en del sen dess. Mestadels får vi bra rekationer men visst finns det sådana som tycker det är lite lustigt. Vi slår bort allt negativt och suger åt oss bra energi. 

Hur tycker du en mammablogg ska vara?
- Det finns inga rätt eller fel! Det viktiga är att man skriver för sin egen skull, för att man tycker det är kul. Sen kan jag tycka att man ska överväga sitt innehåll i bloggen, vissa saker är inte lämpliga. Och kanske bör man sätta en åldersgräns för bloggandet? Det finns allt för många yngre tjejer som visar upp sådant som inte är lämpligt.

Rösta på dina favoritbloggare, här!

Fridaaaa
1

Ska läsa:)
inte illa att bara vara 28 och redan ha 7 barn!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.