Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: övrigt-bloggrelaterat
Läst 1810 ggr
[WX5]
0

Hur hitta bloggar?

Skriver inte alltid så glatt och levande utan jag mår dåligt nu och det blir massor av "skit". Dessutom är jag 30+ så jag vill gärna hitta bloggar av samma karaktär och gärna någon som är äldre än alla dessa tonåringar och 20+:are.

Hur hittar man smidigast andra bloggar om detta tema?

Emo
0

Här kan du söka efter de ämnen som intresserar dig: http://knuff.se/

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[WX5]
0

Tack. Kan man även söka på ålder?

[WX5]
0

Sökte på depression men endast en på första sidan var vettig att ens kolla in på. Många använder ordet för lätt och vet nog inte vad det innebär. Rynkar på näsan

Emo
0

Det är nog med den sidan som med många andra, det tar lite tid att lära sig att använda den så att man får ut mesta möjliga av sökfunktionen.

Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig mer än med det rådet.

[WX5]
0

Mmm men tack ändå.

iAlexri
0

Vad är det för fel på oss 20+:are då? Förvånad

-----------------------------------------

Min tanke-depå: Rökpaus

Besök Designa Din Blogg's Hjälpforum om du behöver hjälp med din bloggdesign.

[WX5]
0

Ni är i ett helt annat skede i livet än vad jag/vi som är äldre. Flört

iAlexri
0

Nu tycker jag du är fördomsfull.

Jag känner många yngre som skriver väldigt moget och många äldre som skriver som fjortisar.

[WX5]
0

Jaså. Det står för dig det.

Vad menar du med "moget"? Att tonåringarna skriver rent och snyggt eller?

iAlexri
0

Nej mognad har inte bara med korrekt grammatik att göra utan mer tankebanor och värderingar.

[WX5]
0

Men en 20+:are är gärna ute och festar och köper en massa kläder och lägger ut bilder på sina kläder medan jag inte håller på med sånt. Har inget intresse av det där. Jag har inte sett en enda blogg där en 30+ visar och skriver om hur mycket dom druckit på helgen och visar upp sina kläder.

[WX5]
0

#10 Jag har iaf ingen lust att läsa om dessa tonåringar. Jag har inget intresse av att veta vad dom gör i skolan och alla dessa kärlekstyper som skriver i varje inlägg om hur dom älskar sin pojkvän/flickvän.

Jag vill läsa om en som kommit förbi detta stadie. Vill du inte hjälpa mig så skriv inte i tråden.

Emo
0

Ålder brukar medföra erfarenhet, något som är svårt att få utan tiden det tar.

iAlexri
0

"Men en 20+:are är gärna ute och festar och köper en massa kläder och lägger ut bilder på sina kläder…"

Du borde sluta med att generalisera.

Jag är 20+. Jag lägger inte ut festbilder eller dagens outfit och det har att göra med att jag inte själv ser något intresse i att läsa sånt.

Jag har flera 20+:are i min bekantskapskrets som inte heller bloggar om sånt.

iAlexri
0

Jag vill läsa om en som kommit förbi detta stadie. Vill du inte hjälpa mig så skriv inte i tråden.

Du måste väl ändå tåla när man ifrågasätter dina inlägg?

Såvitt jag vet är detta ett forum där alla har rätt att skriva.

[WX5]
0

Jag ville bara ha hjälp att hitta bloggar och inte bli ifrågasatt. Men jag kommer inte att skriva här med för här får man ju ingen hjälp utan man måste förklara sig hela jävla tiden. Orkar inte med det. Jag ville bara ha hjälp med att hitta andra bloggar som är i samma livsituation och som inte var en tonåring och 20+:are. Är det svårt att hjälpa till då?

iAlexri
0

Nu får du ju ta och lugna ner dig lite?

Du får ju själv stå för vad du häver ur dig och eftersom du valde att generalisera så ifrågasatte jag det.

Jag förstår inte denna aggressivitet?

Jag kan ge dig många tips om bloggare som befinner sig i samma livssituation som du är i, men jag har ändå rätt i att ifrågasätta ditt generaliserande.

[Maine]
0

Måste faktiskt säga att iAlexri har en bra blogg, väldigt läsvärd! Den tänker jag minsann stalka, jag har samma tänk i mångt och mycket!

Annars kan jag hålla med dig TS, det är många yngre som har en ytligare blogg, men det är inget fel med det! Det är bara det, att jag inte fastnar för sådana, och säker inte heller du TS?

Det är jättekul att råka klicka på en blogglänk och faktiskt hitta intressant läsning, och inte bara tänka "nej, inte en sån till.." Flört

[WX5]
0

#14 och #17.

Hur kan du få det till att jag skriver ALLA. En 20+:are betyder inte ALLA utan det är ett "uttryck" (nu kommer jag inte på vad det heter). Det är som att säga att en djurgårdare förstörde matchen. Alla gjorde inte det men för att budskapet skall gå fram så skriver man "EN djurgårdare" precis som jag skriver EN 20+:are.

Så vad du tolkar kan jag inte göra något åt. Men det var inte det tråden handlade om utan jag ville ha hjälp med att hitta andra blogger efter mina kriterier.

iAlexri
0

Det är fortfarande generalisering eftersom du, enligt dina inlägg, inte tycker att 20+:are och nedåt har något att ge dig i tankeutbyte.

Jag är inte här för att bråka, dock ville jag ifrågasätta din formulering eftersom vi uppenbarligen har olika syn på det där. Och man ska väl kunna ifrågasätta utan att du ska behöva ta till defensiven och bli aggressiv?

Men åter till din fråga så kan du få en länk, där andra med samma livssituation som du har, bloggar.

Länk

[WX5]
0

Tack. Hur kunde jag glömma den sajten. Är ju medlem där. Skrikandes

Banankaka320
0

bloggportalen.se? :)