Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggdesign-html-och-css
Läst 936 ggr
Ahlea
0

Bloggfråga: Varför använder Du engelska teman?

Jag förundras över att så många bloggare, både privata och mer 'professionella' och företag, använder sig av bloggar / teman där detaljer och text är på engelska. Det är väldigt enkelt att översätta t.ex. wordpress teman, så jag förstår inte varför man inte lägger ner lite mer tid på att översätta detaljerna.

Själv tycker jag det ser oproffsigt ut, jag menar, man lägger ner mycket tid på att styla själva bloggen men även om blogginläggen är på svenska så har man inte brytt sig om att översätta detaljerna.

[YlvaP]
0

Hmm vad menar du med Du och sen att WP inte ändrar på detaljerna? Eller menar du att man själv skall ändra på detaljerna i WP?

Iaf så kan jag störa mig på det jag med. Sen att folk skall använda en engelsk rubrik i sina bloggar och sen är allt på svenska i inlägget. Läste i en blogg och den personen hade bara engelska rubriker och sen skrev hon på svenska.

[Zoie]
0

Jag skriver alltid mina inlägg på svenska men rubriker skriver jag både på engelska och svenska. Dels för att det låter snyggare på engelska! Det är många bloggar jag läser som skriver engelska rubriker men svenska inlägg!

[YlvaP]
0

Men det är förvillande. Tänk om någon utländsk person kommer in i din blogg i hopp om att få läsa en blogg på engelska i och med att rubrikerna är på engelska och sen inte fattar ett ord av du skriver.

Dessutom skall dom engelska rubrikerna alltid vara så komplicerade och inget jag tycker passar med själva inlägget. Ni skriver för att det låter bra bara. Ja jag har sett många bloggar som skriver så. Alltså en text som låter fint men som inte har något med själva inlägget att göra. Just nu kommer jag inte på någon bra text.

Typ Open your eyes and see the beauty in the love. Ja eller nåt sånt och sen är det bara ett vanligt inlägg om att idag var jag till skolan och vi hade hade mattelektion. Det var så tråkigt och liknande. Alltså inget som har med rubriken att göra.

Ahlea
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detaljer som 'comments' 'categories' search osv.

(sen är det skillnad på wordpress.com och en vanlig wordpress installation på egen server)

iAlexri
0

Äh låt folk göra som de vill. Är man inte intresserad av bloggen behöver man ju inte läsa. Tungan ute

-----------------------------------------

Min tanke-depå: Rökpaus

Besök Designa Din Blogg's Hjälpforum om du behöver hjälp med din bloggdesign.

Ahlea
0

det är klart man får göra som man vill. men jag tror att många

1) inte vet hur man gör för att översätta

2) inte alls har tänkt på att en del text fortfarande är på engelska

[Maine]
0

Engelska teman använder jag inte, men något ord eller uttryck kan slinka med. Precis som i vardagssnacket. Finns det nån idag som inte använder utländska ord? I svordomar om inte annat Flört

För mig är det viktiga vad bloggen handlar om, att det är mer text än bilder, det gillar jag!