Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggdesign-html-och-css
Läst 1228 ggr
[Maine]
0

Ang foton i bloggar

Jag tycker det är kul med personliga foton i inlägg, inte kopierade från Wikipedia, och allt vad det är. Har jag ingen bild att lägga in, så struntar jag i det, men annars tar jag vad jag har som kan passa någorlunda till inlägget.

Vad tycker ni? Tänker ni ens på det?

[westerlind]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gillar bilder "från livet", så själv har jag mycket sånt. Det behöver inte alltid vara högkvalitativa bilder - bara de förmedlar en känsla. Visst, ibland googlar jag fram en bild om det är någon film eller produkt jag vill tipsa om, men mest har jag mina egna bilder eller ingen alls :)

[Maine]
0

Precis, det behöver absolut inte vara studiobilder! Glad

[YlvaP]
0

Jag tycker som du. Det skall vara bilder som man själv tagit eller möjligtvis en bild som någon i familjen tagit. Det är fel att låna/ta bilder från adnra ställen om det inte är sidan Fotoakuten för där FÅR man låna bilder mot en länkning.

Neiah
0

Det blir så trist utan bilder! Jag försöker ha en bild i varje inlägg, vilket jag lyckas rätt så bra med ;)

[YlvaP]
0

Ja visst är det trist men ibland har man inget att visa upp eller som passar. Men då är det inte okej att ta någon bild helt random. Flört

[Maine]
0

#3  För mig spelar det ingen roll om man får låna, det är mer intressant läsning med personliga bilder, suddiga som skarpa.

#4  Visst vill man ha bilder! Men det kan bli för mycket med från min sida. Jag gillar bloggar med mer text än bilder. Det är trist med två rader text och en stor bild. Visst, enstaka inlägg kan mycket väl vara så, men inte genom hela bloggen, då tappar jag intresset.

Neiah
0

#4 Det kan jag hålla med om! Men han man en fotoblogg blir det lätt så, jag skriver i stort sett bara om hästar. Då blir det ca 10+ rader & ett foto på hästen jag red, men visst ibland blir det lite uttjatat..

[Maine]
0

#5  Det beror på. Jag kan stoppa in en bild på en katt, mig själv eller dottern, fast inte inlägget handlar om just den personen/djuret. Växter är också ok som utfyllnad tycker jag.

[Malin]
0

Det är absolut klart roligast med egna foton! Det gör mycket för inlägget men vissa tar extremt märkliga bilder eller kan helt enkelt inte fotografera och då föredrar jag nog "hämtade" bilder i så fall. Det är ju något inte alla  kan vara bra, om man säger så..

Dock får det inte bli för mycket! Jag tycker att inlägg med bara text oftast är tråkiga och det händer en gång på tjugo att jag skriver ett inlägg utan bild ungefär.

[Maine]
0

#9  Jag tycker att alla foton går bra, det är trist om allt ska vara perfekt. Sedan finns det ju gränser på vad för foton man ska lägga ut Flört

[Malin]
0

#10 Haha, ja, det har du rätt i! Även på vad man skriver ;)

[Maine]
0

#11 Ujja! Glad

Falurven
0

Jag tycker att bloggen till störst del ska bestå av egna bilder, åtminstone.
Sen är ju en bild som passar till själva inlägget det ultimata! :)

Mvh Nathalie

Fridaaaa
0

Tycker att man ska lägga upp sina egna inte andras

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maine]
0

Jag har lånat bilder av dottern och lagt in, då inläggen har handlat om henne också, men självklart så har jag frågat henne först!

[WX5]
0

I min nystartade blogg (idag) har jag skrivit sex inlägg Förvånad redan men jag har bara en bild, än så länge. Bloggens tema är depression så jag har liksom inga bilder som passar.

Tycker att man använder sina egna bilder så mycket som det bara går eller inga alls.

Fridaaaa
0

#16 heter din blogg?

[WX5]
0

Den heter wx5 - en blogg utan en framtid

Fridaaaa
0

#18 ok :D

[Mharya]
0

Jag har ALLTID en bild i inlägget. Oftast egenfotat. Inte lika kul med kopierade bilder, men det beror på hur ofta det används.

Tycker bäst om bloggar med egenfotade bilder. :)