Bloggare
Hello, jag har en fråga ja grunnat på ett slag.
Jag skulle vilja bli en bloggare o tjäna pengar på det.
Hur bär man sig åt?
Hur får man till rätta stilen?
Var får man tag i de som "sponsrar"?
Jag vill ha bloggandet som mitt jobb.
Någon som vet som kan hjälpa mig?
Så jätte tacksam för svar.
Denna fråga har jag läst på Familjeliv. Det är skitsvårt att ha en blogg som sitt arbete och tjäna pengar på den. Det måste vara en nischad (stavning?) blogg som sticker ut i mängden och som många är intresserade av. En vardagsblogg funkar inte alltid men vissa går det bra för.
Man måste lägga ner en massa jobb för att synas och kanske annonsera om sin blogg. Kommentera andras bloggar så folk får upp ögonen. Det skall vara skriven på "ren" svenska. Alltså inga förkortningar och svengelska ord och att stavningen är rätt osv. Helst skall det ju vara en del bilder i 4 av 5 inlägg för annars blir det tråkigt tycker jag.
Stilen på bloggen skall vara fin och inte ha oskarpa bilder i sin header eller olika stilar i texten om man nu har det i headern. Texten i bloggen skall inte vara för ljus eller länkarna heller för det är svårt att läsa annars. Överdrivet mycket smileysar är bara störande.
Har du ett tema att skriva om? Det som jag tycker blir de mest "populära" är dom som kritiserar media och samhället utan att förlöjliga andra är bra. Det gäller som sagt att göra sig "hörd" och kommentera massor i andra bloggar så du får dig ett namn som många kommer ihåg.
Det som Ylva har skrivit här ovan är bra!
Vill du tjäna pengar genom annonser så använd affiliateprogram, ex. TradeDoubler eller liknande, där du lägger in annonser på din blogg och kan få betalt per klick eller köp.
När det gäller att företag sponsrar bloggare så är det inte så svårt som man kan tro! Man kan få många nej, men det är verkligen inte omöjligt att få ett ja så maila runt lite och se hur läget är.
Åh företagsbloggare hade jag glöm med det är nog som du säger Malin att det är svårt och att man får nog många nej. Helst skall man ju ha en framgångsrik blogg sen innan så att du har en "kundkrets" som gärna följer med dig till den nya bloggen så att företagen har potensiella (heter det så) köpare.

ok alltid värt ett försök??
Vi får se. Tack för era svar.
Jo visst är det värt ett försök. Du fick lite riktlinjer bara. 
#4 Klart det är värt ett försök!

Japp, återstår dock ett stort problem. Jag fattar inget om kodning hit o dit o var allt ska osv.
Nån som vill hjälpa mig?? SNÄLLLLLLA.
.
<3
Ett hett tips är Designa din blogg som riktar in sig på blogg.se-bloggar. Om du är duktig på photoshop tex.

Jag har blogger/blogspot.
Någon duktig??? ja vill ha hjälp.