Hur håller man igång?
Hej på er!
Jag har många gånger försökt dra igång en blogg. Ibland vardagsbloggar och ibland mer tema-bloggar. Men jag tappar alltid energin/intresset att hålla igång den. Hur gör ni för att hålla igång? Särskilt ni som driver temabloggar?
Nu har jag ingen temablogg men visst tappar jag intresset emellanåt. Det får bli en paus för att sedan komma tillbaka. Ta inte bort bloggen när du har en svacka, låten vara kvar och mogna. 
Jag tappar sällan intresset men jag tycker nästan det är lättare när man har en temablogg eller nischad blogg.. jag vet ju vad jag ska skriva om liksom ;)
Glömde berätta vad jag gör när jag tappar suget lite.. Spana in andra bloggar som intresserar en, läs lite nya tidningar osv.
Kolla på andra bloggar och få inspiration om det t.ex är en fotoblogg så får man mycket inspiration. Ta inte bort bloggen utan börja blogga igen när bloggtorkan är borta :)
Tack för tipsen, allihopa!
Brukar ni planera ert bloggande någonting? En gång provade jag att skriva en massa och sedan tidsbestämma publikationerna för att ge intrycket av en aktiv blogg, men ja, torkan kom snart där på ;)

Jag försöker få in bloggande lite som en rutin, så att jag bara gör det. Men visst, har jag jättemycket att göra så hamnar bloggen lite åt sidan.
- Medarbetare på studier.ifokus
Jag har precis ny startat min blogg :)<3 för jag tappa intresset för den andra!!
men det jag tänker göra när jag trötnar då tar jag bloggpauser! :) <3 oså men ska absolut inte ta bort den! göre du med! <3
:) <3
Det är alltid ett smart drag att kika in på många andra bloggar för att hitta inspiration, få motiv och släppa spärren lite.
En annan sak är att kanske byta ut något på bloggen i designen? Det ger lite ny peppning och spänning! Varför inte köra igång en tävling för att få bloggen att rulla lite trots att man inte har idéer?
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om du inte kan bestämma idg för om du vill ha en temablogg eller vardagsblogg, varför inte blanda? Om du nu gillar att rita, samla på frimärken, göra sushi så skriv mycket om det som om det vore en temablogg men med flera teman + att du skriver om din vardag. Då kommer du plötsligt ha en massa att skriva om. Gillar du te.x frimärken kan du ju skriva om frimärken lite då och då, googla lite om något om sushin och skriv om.
Sen behöver allt inte vara så himla perfekt som vissa bloggar strävar efter. Man behöver inte bli nya Kissie, utan ha bara kul med din blogg och skriv när du känner för det. Annars kommer du tröttna. :)