Egen domän
Jag har haft och har egna domäner på många olika bloggverktyg men aldrig haft på Wordpress.com. Nu när jag tänkte prova kostade domänen i sig 99 spänn, men sen kräver Wordpress 70-80 kronor utöver det!
Jag har aldrig vart med om något liknande på tidigare sajter jag haft domäner på!
Ja WP är sämst. Tar betalt för en massa saker. Så svinigt. Fattar inte varför folk betalar för sånt skit när det är gratis på andra portaler.
#1 Tar betalt för en massa saker? Och gratis på andra portaler?
Ja WP tar betalt för att du skall lägga upp ett eget domän medan andra prtaler/bloggtjänster inte tar betalt för den tjänsten.
Ja, det var ett exempel det?
Ja det var det. Men Wp tar betalt för att man skall kunna lägga ut filmer på sin blogg vilket andra har gratis. Då talar jag om riktiga wp och inte såna bloggtjänster som har wp som verktyg. 
#5 Men WP har mycket som andra bloggtjänster inte har!
Vad har dom? När jag hade WP så tyckte jag inte att den var så speciell. Kändes som en vanlig bloggtjänst som tog betalt för vissa funktioner. Ett begränsat utrymme på bilderna och supertråkiga teman.
De har fruktansvärt många teman att välja mellan, uppladdade bilder blir bra med bra kvalitet, enkel bloggtjänst och enkelt att lägga till widgets och få precis det man vill ha i sin meny.
Blogg.se har t.ex inget som är i närheten av widgets, de har väldigt, väldigt få teman eller "mallar" och bilderna blir rätt kassa när de laddas upp. Möjligen är Blogger i närheten av WP, men det är inte en lika enkel bloggtjänst.
Många andra bloggtjänster är dessutom fullproppade av reklam!
Det är sant det där med reklam och widget. Min blogg är halva sidan reklam som man inte ens kan styra över. :(
Tycker inte att mina bilder blir kassa. ;)