Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-lätt
Läst 824 ggr
[YlvaP]
0

Vad tycker ni om min header?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar den skarpt iaf. Skrattande

lydds
0

åh, den var ju jätte fin! Verkligen! Skrattande

[YlvaP]
0

Åh tack. Vad glad jag blir. Skrattande

[Maine]
0

Bilden är fin!! Men något jag tänker på är texten. Istället för "svarta mörker" så hade jag nog skrivit "svarta stunder" eller enbart "mörker". Och sedan använt något svart snirkligt typsnitt. Ta inte illa upp nu, det ör bara mina personliga tankar! ;)

[YlvaP]
0

Hmm jag tror jag förstår vad du tänker. Texten skall vara en hint till min adress svartochrosa. Sen har jag bipolär sjukdom där mörker är mina depressioner och moln mina goda stunder. Men stunder låter bra.

Tyvärr ver jag inte hur man göra olika typsnitt och färger med GIMP så det blir bara en färg och ett typsnitt.

[Maine]
0

#4  Jo, jag förstod nästan hur du menade med mörkret, men det kan vara en sån sak om hur man pratar och skriver därefter.

Jag brukar läsa dina bloggar… Flört

[YlvaP]
0

Men låter det bättre med stunder än mörker då? Kan ju ändra det i såna fall.

Tack vad glad jag blir. Skrattande

[Maine]
0

#6  För min del låter det bättre med stunder, men kanske fler har åsikter om det?

[YlvaP]
0

Ja flera åsikter tack! Skrattande

lydds
0

För mig låter det bäst med; från mörka stunder/svarta stunder, kanske var det ni menade? Hah Skrattande

[Maine]
0

#9  Ja, eftersom TS vill ha med "svart", så tycker jag att det låter bäst med svarta stunder.

[YlvaP]
0

Jo jag vill har med ordet svart eftersom jag utgår från min adress "svart och rosa"

Jag får ändra till stunder då. Flört

[Maine]
0

#11 Du behöver ju inte ändra, det är ju faktiskt du själv som bestämmer/ska trivas med din blogg. Glad

[YlvaP]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag gjort om den. Hittade inte samma typsnitt så det blev en ny.

[Maine]
0

Det blev fint!

[YlvaP]
0

Tack. Skrattande

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker den vart jätte snygg, håller med om att stunder lät bättre också!

[YlvaP]
0

Tack. Jag får vänja mig. Hihi! Skrattande

[Maine]
0

Ibland är det bra att andra slänger ett öga på sin text, man kan bli lite hemmablind. Men man behöver ju naturligtvis inte ändra om man inte vill, men jag gillar att få andras åsikter!

[YlvaP]
0

Ja visst blir man, hemmablind alltså. Vill ju att det skall se bra ut för mina Läsare också. Skrattande

[Malin]
0

Får nog säga att stunder lät bättre, ja, och det blev väl jättebra :)

[YlvaP]
0

Tack Malin Skrattande

[YlvaP]
0

Tack Malin Skrattande

[Maine]
0

Måste bara fråga.. hur kommer det sig att du kallas Wai-san? *nyfiken*

[YlvaP]
0

Jag frågade inne på Japan ifookus. Har gillar Japan sen 20 år tillbaka men inte vågat slå saken i näven eller vad det heter. Iaf så frågade jag där inne om dom kunde hjälpa mig med ett "japanskt" namn. Heter Ylva och Wai är helt enkelt Y. Dom säger wai om Y som är liknande engelskan why. Och sen la dom till -san. Skrattande Gillar det skarpt.

[Maine]
0

Ok då fick jag svar på det med, och visst låter det fräsigt!

[YlvaP]
0

Tack. Det tycker jag med. Skrattande

ringnos
0

Ylva,

för att ändra typsnitt i GIMP så använder du dig av verktygslådan till vänster. Om den inte är synlig så kan man plocka fram den under menyn "fönster" eller bara CTRL+B. Hoppas det var till hjälp :)

[YlvaP]
0

Jo det vet jag. Flört Men jag hittade inte samma typsnitt som på den första bilden.

ringnos
0

Ah, då missförstod jag dig :)

[YlvaP]
0

Gör inget. Flört