Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 1450 ggr
[Tan-chan]
0

Tips på videotjänster

Tänkte höra med er lite mer bloggkunniga här om en bra videotjänst där man kan ladda upp videor. Jag vill inte använda mig av Youtube eftersom det är så stort och "obehöriga" kan få tillgång till att se videorna.

Jag vill liksom att man ska kunna se videorna bara i bloggen. Eller bara och bara… Men att inte allt för många hittar videorna utanför bloggen.

Jag fick nämligen lite smak för videobloggande efter att ha äventyrat med det tillsammans med en kompis, och jag har nu testat två videotjänster där man kan ladda upp videor: Imageshack.com och tinypic.com.

Den förstnämnda är instabil och ibland vill inte videon ens laddas upp. Och ibland fungerar inte videouppspelningen. Så den sorterar jag bort med en gång.

Tinypic är väldigt stabil och så som spelare, men att ladda upp är instabilt i vissa fall.

Några tips på andra videotjänster?

[Malin]
0

Videofyme, min favorit so far!

[Tan-chan]
0

#1: Men har den inte mycket reklam och så? Vill helst att min blogg ska vara reklamfri om jag nu själv inte väljer att reklamföra någonting.

[Tan-chan]
0

Tycker också att videofyme har så förfärligt hög volym på reklamen att det skriker i hela huset. (T_T)

[YlvaP]
0

Vimeo finns också men om den har reklam det vet jag inte.

[Tan-chan]
0

#4: Tackar! Ska kolla upp hur det står till med Vimeo. (^0^)

[Tan-chan]
0

Vimeo hade reklambanners i videon. Så det sorteras bort också. Någon som kan några fler?

[YlvaP]
0

Åh vad tråkigt. :(

[Tan-chan]
0

#7: Ja, jättetråkigt. Får hoppas att en vänlig själ känner till en annan videotjänst och kan tipsa mig om det.

[Tan-chan]
0

Puttar upp!

Em--ma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Går väll att ändra inställningar på youtube så bara några kan se det? har för mig det

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Em--ma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kollade närmade på Youtube. och du kan göra så att bara dom som har länken kan se filmen. Alltså kommer den inte upp på sökresultat eller din sida :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Tan-chan]
0

#11: Jo, det vet jag om. Men jag har inte varit riktigt snäll och följt regnerna på Youtube (gjorde en musikvideo en gång och då blev det flaggat) så de har stängt av den funktionen. Testar Photobuckets videotjänst just nu. Vet inte vad jag ska säga om det än.

Någon som har erfarenhet av Photobucket? Är den stabil och så?