Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 875 ggr
[Maine]
0

Är headern viktig?

Ser att många designar sina headers, sånt orkar jag inte pyssla med, utan håller min blogg enkel.

Är det viktigt för att fånga läsares intresse?

Jag är ju nybörjare, så jag är nyfiken.. Flört

[YlvaP]
0

Ja jag tycker att headern är viktig. Den förmdelar något i bloggen om dig eller om det du skriver om.

[Maine]
0

När jag surfat runt, så ser jag ibland stooora foton, och då tappar jag intresset. Lagom är bäst tycker jag. Din header är lagom stor tycker jag.

Lite OT, men jag kikade in på Blogg.se och det tycker jag var en plottrig startsida, för ungdomlig för mig kanske.. *kliar mig i huvudet*

Jag själv har bara min bloggs namn, och ett foto på höger sida. Det får räcka. Glad

[YlvaP]
0

Nä stooora bilder gillar jag inte heller. Det skall vara så att man ser en del av första inlägget på den dator. Då är headern som bäst.

Tack för att du tycker min är fin.

Ja visst är blogg.se ungdomlig. Flört

[Maine]
0

Ja, man börjar känna sig lite till åren.. *blink blink*

[Malin]
0

Jag tycker att headern är en av de viktigaste delarna, eftersom det är den man ser först. Om jag ser en tråkig, ointressant header så läser jag inte bloggen, ärligt talat!

[Maine]
0

#5  Precis så tänker jag om stora plottriga bilder, då läser jag inte heller.

Jag ser hellre att det är mer text än 2 rader text och 20 foton.

avon
0

Jag håller med om att headern är viktig (inte för att jag lagt så mycket krut på min egna men ändå).

Den ska så klart inte vara för stor och "sluka" resten av bloggens innehåll. Det finns många snygga headers som man kan låta sig inspereras av.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus