Vad tycker ni om barnbloggar?
Nu vet jag att ni är för unga de flesta av er. Men vad tycker ni om mammor och pappor som skriver om sina barn? Mannen tycker inte om att jag lägger upp bilder på barnen men har tröttnat på att jag lite då och då slänger upp en bild. Han läser inte mina bloggar. Dock har jag valt att inte gå ut med så mycket information om barnen utan benämner dom som Ettan, Tvåan och Trean. Skriver inte vart vi bor mer än på Åland eller något liknadne. Inte vad skolan heter eller dagis eller barnen kompisars namn.
Men vad anser ni allmänt om dessa barnbloggar?
Barnbloggar och mammabloggar tilltalar mig ibland, om det finns något mer. Vardagsliv, eller en mammamodebloggare eller så!
Det finns ju många olika åsikter kring det här med att ha med barnen i bloggen, men för mig kommer jag absolut att ha det sen och det är min sambo redan på det klara med.
Ja ibland kan det vara roligt att läsa om andra vardagsliv och barnbilder livar alltid upp bloggen tycker jag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är helt emot barn och barnbilder i bloggar. Bloggar själv helt "anonymt" just för barnens privatlivs skull.
Så tycker min man. Iaf om bilderna. Jag tycker inte det. Men vi alla är olika. ;)
Ja jag kan tänka mig det. Det är många unga på denna sajt och det är nästan ingen som har barn.
Jag kan lägga in bilder på dottern, men hon är i övre tonåren, och jag frågar först.. (hon har egen blogg) skulle jag någongång vilja lägga in en bild på någon annan, då frågar jag också, om de inte själva är offentliga.
Jag gillar inte att föräldrar skriver om det mest privata, sex, tjafs med partnern, och annat som kan skada barnen, eller som de inte ska behöva läsa på nätet.
Jag nämner inte heller personnamn i min blogg, men jag har ett foto på mig. Även om jag bloggade helt anonymt, så skulle jag ändå inte skriva det allra privata, då det alltid kommer fram vem bloggaren är. Det är inte alltid lätt att komma ihåg att radera historik på datorn.
#5 Där är jag av motsatt åsikt, jag är inte intresserad av barnbilder, men läser gärna om vad familjer gör för att umgås, det vardagliga. Det behöver inte vara så ingående.
#7 O nej inget sånt privat gillar jag heller.
Har du delad dator eller? Jag har en egen så vem skulle kunna se min historik mer än den som kommer till min dator vilken ingen gör. Det är mycket sällan som jag rensar min historik.
#8 Ja, vi är två som använder samma dator. Vi har två stationära (en har dottern) och en laptop, men den senare använder vi knappt inte.
Så jo, jag rensar historiken ofta, och även Temporary..
Okej.
För övrigt tycker jag att det är härligt när unga blivande mammor skriver om vad som händer fram till förlossningen. Jag läser dem inte - har bara fladdrat förbi - men det kan vara till stor hjälp för andra i samma situation, eller så att de inte hamnar i samma situation. Men nu kanske jag kom ifrån ämnet..
Nä då det gjorde du inte.